Revisjonshistorikk [tilbake]

Vel, 100.000 kroners spørmålet her er hvorvidt en feil som dette står på den ordinære lista over ting som blir sjekket ved det være seg første service eller ved senere servicer. I ditt sted ville jeg avventet svar fra Benny og tatt det derfra. For min del er jeg medlem uten veihjelp i NAF, det er noe som kan være gull verdt i situasjoner som dette. Jeg stiller meg også noe undrende til begrepet "for høy innsprøyting", mulig jeg er litt for meget djevelens advokat her, men jeg tenker at dersom det er en feil med innsprøytingsystemet er det dels en opplagt garantisak i utgangspunktet, dels tenker jeg at dersom det er en såvidt alvorlig feil at motoren går til Jesus, ja da burde dette vært avdekket ved senere servicer!

EN TING NAF kan hjelpe deg med uansett om du er medlem eller ikke, er råd og veiledning, og ikke minst, hvor du finner din nærmeste NAF-advokat. Ikke bokstavelig NAF-advokat, dette er advokater som har samarbeidsavtaler med NAF og relevant spisskompetanse. Der kan du normalt sett innhente det som kalles "fritt rettsråd".

The Bottom Line er at det vel ikke er samme importør som tidligere. Broder hadde en Freelander for mange år siden, han kjørte den pedantisk til hver eneste service, likevel hadde han nærseks-siffrede utgifter på ekstraordinært vedlikehold i løpet av de 5 årene garantien gjaldt. Alt var knyttet til kraftoverføringen, fra girkassa og bakover! Kun dager etter at garantien gikk ut, ble årsaken til hele gullrekka med feil avdekket: RAMMA SOM HOLDER BAKAKSLINGEN SKAL - MED TRYKK PÅ SKAL - ettertrekkes ved hver eneste service! Dette står med feite typer i serviceinstruksen, men merkeverkstedet hadde ikke RØRT disse boltene EN ENESTE GANG! Sånt gir vibrasjon, vibrasjon gir alvorlige problemer! Den norske importøren lo rått hver gang ordet "garanti" ble nevnt, både underveis og når årsaken - her reinspikka SLARV - fra verkstedet - ble avdekket. Hadde nær sagt same shiit, another wrapping henført til ditt problem! Som sagt: dersom IKKE sjekk av den underliggende årsaken står som eget punkt på serviceinstruksen, ville jeg nok tatt bryet med å bruke tid og krefter videre her! Nei, man skal ikke gå til rettslige skritt uten å være sikker på å vinne, så gjør de rette tingene i rett rekkefølge her! Bennys tilbakemelding...søke råd...LYKKE TIL!

Antall visninger