Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Du sier sperrer men vet ikke om du egentlig mener slurer, en clutch lamell kan kanskje absorbere noe fukt men tror det er begrenset og har nok ikke tørnet mange omdreininger før det er borte. Forurensing som olje eller at anleggs flaten kan bli glasert på grunn av gjentagende varmgang er nok mere et vanlig problem og merkes lettest at clutchen liksom hugger tak. Ved demontering ser man oftest dette som om svinghjul er blånet og kommer av den nevnte varmgangen, dette kommer også på bremseskiver når caliper henger litt på over tid og vi sier gjerne at dcaliper var så varm at vi kunne steike egg på den.

Mvh Kviasen

Hei Du sier sperrer men vet ikke om du egentlig mener slurer, en clutch lamell kan kanskje absorbere noe fukt men tror det er begrenset og har nok ikke tørnet mange omdreininger før det er borte. Forurensing som olje eller at anleggs flaten kan bli glasert på grunn av gjentagende varmgang er nok mere et vanlig problem og merkes lettest at clutchen liksom slurer litt og så hugger tak. Ved demontering ser man oftest dette som om svinghjul er blånet og kommer av den nevnte varmgangen, dette kommer også på bremseskiver når caliper henger litt på over tid og vi sier gjerne at dcaliper caliper var så varm at vi kunne steike egg på den.

Mvh Kviasen

Hei Du sier sperrer men vet ikke om du egentlig mener slurer, en clutch lamell kan kanskje absorbere noe fukt men tror det er begrenset og har nok ikke tørnet mange omdreininger før det er borte. Forurensing som olje eller at anleggs flaten kan bli glasert på grunn av gjentagende varmgang er nok mere et vanlig problem og merkes lettest at clutchen liksom slurer litt og så hugger tak. Ved demontering ser man oftest dette som om svinghjul er blånet og kommer av den nevnte varmgangen, dette kommer også på bremseskiver når caliper henger litt på over tid og vi sier gjerne at caliper var så varm at vi kunne steike egg på den.den og skiven har da gjerne fått en blålig farge.

Mvh Kviasen

Hei Du sier sperrer men vet ikke om du egentlig mener slurer, en clutch lamell kan kanskje absorbere noe fukt men tror det er begrenset og har nok ikke tørnet mange omdreininger før det er borte. Forurensing som olje eller at anleggs flaten kan bli glasert på grunn av gjentagende varmgang er nok mere et vanlig problem og merkes lettest at clutchen liksom slurer litt og så hugger tak. Ved demontering ser man oftest dette som om svinghjul er blånet og kommer av den nevnte varmgangen, dette kommer også på bremseskiver når caliper henger litt på over tid og vi sier gjerne at caliper var så varm at vi kunne steike egg på den og skiven har da gjerne fått en blålig farge.

farge. Eller som DNV.GL ville sagt et lakkert utseende. Mvh Kviasen

Antall visninger