1 | opprinnelige versjon |
Det er ikke at mutterene begynner å skru seg ut at de bør ettertrekke, det er fordi det skal litt kjøring til for at felg og hjulnav skal tilbasse seg hverandre. Når felg og hjulnav er tilpasset er tilspenningen redusert og må derfor ettertrekkes. Hadde man satt på en mutter og merket av helt nøyaktig posisjon ville man sett at mutter ikke hadde flyttet seg i tilpassings perioden og da hadde låsemutter hatt inhen nytte.
Mvh Kviasen
2 | No.2 Revision |
Det er ikke at mutterene begynner å skru seg ut at de bør ettertrekke, det er fordi det skal litt kjøring til for at felg og hjulnav skal tilbasse seg hverandre.
Når felg og hjulnav er tilpasset er tilspenningen redusert og må derfor ettertrekkes.
Hadde man satt på en mutter og merket av helt nøyaktig posisjon ville man sett at mutter ikke hadde flyttet seg i tilpassings perioden og da hadde låsemutter hatt inhen nytte.liten nytte og er ingen bilfabrikanter som bruker dette så vidt jeg vet
Mvh Kviasen