Revisjonshistorikk [tilbake]

Nja, ingenting er spesielt dårlig, men "longlife" service er dårlig karma, spesielt med en bil som er såvidt tung som dette. Oljeskift med filterbytte hver 15.000 km, stol IKKE på sensorer og kjørecomputeren som sier 30'+! Den eneste veien ut fra motoren for snafs som samler seg opp i olja, er fortsatt via tappepluggen og nytt filter. For DSG-kassa i personbiler er skiftintervallet 60.000 km, ditto for haldex-olja om du velger en bil med firehjulstrekk. Ser ingen fornuftig grunn til at man skal tøye dette intervallet lenger med en yrkesbil.

Det du ellers skal ha i bakhodet, er at DPF kan gi deg problemer om du har mye småkjøring. Med et passe blandet kjøremønster er det normalt sett problemfritt, mao der som alltid ellers: velg drivlinje ut fra ditt kjøremønster, dine behov! Lykke til!

Antall visninger