Revisjonshistorikk [tilbake]

Triste geier med dette verkstedet, mer er det ikke å si om akkurat den biten. Det jeg leser, bekrefter også at det er lurt å følge med på viktige intervaller selv. Spesielt i disse tider der VAG har besluttet å fjerne serviceprogrammet fra bilens dokumentasjon, da må man både grave det frem og sørge for å ha oversikten! Spesielt viktig er dette om bilen ennå er under nybilgarantien, for selv merkeverkstedene gjør feil og glemmer ting som intervallet for oljeskift for DSG og Haldex!

Ellers merker jeg meg med glede at Kamerat K kommer med mange kloke ord her, jeg tenkte ærlig talt ikke på dette med lufting, det går jo helt automatisk når man gjør sånne ting sjæl, og jeg klarte rett og slett ikke å tenke tanken på at et autorisert verksted kunne glemme å lufte systemet etter jobben her!

Ellers er det kanhende ikke umulig å bytte termostat selv, på min gamle B5 var det piece of cake, men det er pinadø trangt om plassen i motorrommet på B6! 3-5 timer for en erfaren mekaniker indikerer at jeg nok ville sjekket meget grundig før jeg ga meg i kast med jobben selv, gjerne også skaffet meg en verkstedshåndbok ala Haynes og vurdert frem og tilbake. Opp gjennom åra har jeg forøvrig hatt mye glede av å snakke med mine kontakter ved de verkstedene jeg har brukt, det er veldig greit å slippe å finne opp kruttet flere ganger enn strengt nødvendig!

Ellers ville jeg prøvd å lufte systemet først, helt klart! Lykke til!

Antall visninger