Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei 20000 var nå en drabelig høy pris for en egr ventil. Levetid varierer veldig som verkstedet sier og kommer an på er nok like godt svar som noe annet. Statestikk føres nok ikke her og går nk mere på hukommelsen til verksmesteren om hvor mange som kommer med samme problem. Ja er nok den metoden som ble brukt for å kontrollere avgasser og ved å tilbakeføre eksos så senkes forbrennings temperaturen og reduserer utslipp av nitrøse gasser eller nox. De tidlige forsøk med egr skapte endel problemer med tette ventiler og og en tykk svart guffe i hele inmsug systemet og etterhvert redusert effekt og tilslutt havari med nrente ventiler og stempel topper. Ja vi kan gjøre tiltak selv, først og fremst minst mulig tomgangskjøring og montering av motorvarmer eller parkere i oppvarmet garasje men obs parkerer man hele vinteren i oppbarmet garasje blir også saltet fra beiene stadig mere agresivt ved økende temperatur så vær forsiktig med dette. Ellers har bilfabrikantene stadig utviklet dette systemet så eksos som sirkuleres er renere, mengden kontrolleres bedre og egr kjøleren kontrolleres også ang temperatur så utviklingen går fremover her også. Biler selges med oppgitt forbruk og utslipp så bilfabrikantenede tenker nok ikke så mye på deg og meg og vår kjørestil. Snarere gikk noen av bil fabrikantene ganske langt med å manipulere dette ved å ommprogrammere elektronikken når det ble stukket inn en test sonde i eksosen.

Mvh Kviasen

Hei 20000 var nå en drabelig høy pris for en egr ventil. Levetid varierer veldig som verkstedet sier og kommer an på er nok like godt svar som noe annet. Statestikk føres nok ikke her og går nk nok mere på hukommelsen til verksmesteren om hvor mange som kommer med samme problem. Ja er nok den metoden som ble brukt for å kontrollere avgasser og ved å tilbakeføre eksos så senkes forbrennings temperaturen og reduserer utslipp av nitrøse gasser eller nox. De tidlige forsøk med egr skapte endel problemer med tette ventiler og og en tykk svart guffe i hele inmsug systemet og etterhvert redusert effekt og tilslutt havari med nrente ventiler og stempel topper. Ja vi kan gjøre tiltak selv, først og fremst minst mulig tomgangskjøring og montering av motorvarmer eller parkere i oppvarmet garasje men obs parkerer man hele vinteren i oppbarmet garasje blir også saltet fra beiene stadig mere agresivt ved økende temperatur så vær forsiktig med dette. Ellers har bilfabrikantene stadig utviklet dette systemet så eksos som sirkuleres er renere, mengden kontrolleres bedre og egr kjøleren kontrolleres også ang temperatur så utviklingen går fremover her også. Biler selges med oppgitt forbruk og utslipp så bilfabrikantenede tenker nok ikke så mye på deg og meg og vår kjørestil. Snarere gikk noen av bil fabrikantene ganske langt med å manipulere dette ved å ommprogrammere elektronikken når det ble stukket inn en test sonde i eksosen.

Mvh Kviasen

Hei 20000 var nå en drabelig høy pris for en egr ventil. Levetid varierer veldig som verkstedet sier og kommer an på er nok like godt svar som noe annet. Statestikk føres nok ikke her og går nok mere på hukommelsen til verksmesteren om hvor mange som kommer med samme problem. Ja er nok den metoden som ble brukt for å kontrollere avgasser og ved å tilbakeføre eksos så senkes forbrennings temperaturen og reduserer utslipp av nitrøse gasser eller nox. De tidlige forsøk med egr skapte endel problemer med tette ventiler og og en tykk svart guffe i hele inmsug innsug systemet og etterhvert redusert effekt og tilslutt havari med nrente brente ventiler og stempel topper. Ja vi kan gjøre tiltak selv, først og fremst minst mulig tomgangskjøring og montering av motorvarmer eller parkere i oppvarmet garasje men obs parkerer man hele vinteren i oppbarmet oppvarmet garasje blir også saltet fra beiene stadig mere agresivt ved økende temperatur så vær forsiktig med dette. Ellers har bilfabrikantene stadig utviklet dette systemet så eksos som sirkuleres er renere, mengden kontrolleres bedre og egr kjøleren kontrolleres også ang temperatur så utviklingen går fremover her også. Biler selges med oppgitt forbruk og utslipp så bilfabrikantenede tenker nok ikke så mye på deg og meg og vår kjørestil. Snarere gikk noen av bil fabrikantene ganske langt med å manipulere dette ved å ommprogrammere elektronikken når det ble stukket inn en test sonde i eksosen.

Mvh Kviasen

Hei 20000 var nå en drabelig høy pris for en egr ventil. Levetid varierer veldig som verkstedet sier og kommer an på er nok like godt svar som noe annet. Statestikk føres nok ikke her og går nok mere på hukommelsen til verksmesteren om hvor mange som kommer med samme problem. Ja er nok den metoden som ble brukt for å kontrollere avgasser og ved å tilbakeføre eksos så senkes forbrennings temperaturen og reduserer utslipp av nitrøse gasser eller nox. De tidlige forsøk med egr skapte endel problemer med tette ventiler og og en tykk svart guffe i hele innsug systemet og etterhvert redusert effekt og tilslutt havari med brente ventiler og stempel topper. Ja vi kan gjøre tiltak selv, først og fremst minst mulig tomgangskjøring og montering av motorvarmer eller parkere i oppvarmet garasje men obs parkerer man hele vinteren i oppvarmet garasje blir også saltet fra beiene veiene stadig mere agresivt ved økende temperatur så vær forsiktig med dette. Ellers har bilfabrikantene stadig utviklet dette systemet så eksos som sirkuleres er renere, mengden kontrolleres bedre og egr kjøleren kontrolleres også ang temperatur så utviklingen går fremover her også. Biler selges med oppgitt forbruk og utslipp så bilfabrikantenede tenker nok ikke så mye på deg og meg og vår kjørestil. Snarere gikk noen av bil fabrikantene ganske langt med å manipulere dette ved å ommprogrammere elektronikken når det ble stukket inn en test sonde i eksosen.

Mvh Kviasen

Antall visninger