Revisjonshistorikk [tilbake]

Kanhende det ville være mer formålstjenlig å se i retning av en mer konvensjonell flerbruksbil, gjerne 7-seter, ala VW Sharan eller Ford S-Max....såvidt vites fås begge med firehjulstrekk også. Om du har større barneflokk og mer pikk-pakk enn du får plass til i en slik bil. Og nei, nyere Sharan er IKKE så dårlige som første generasjon! Skoda Kodiaq er også et alternativ, et hav av plass og mange gode egenskaper. Ikke et vondt ord om Landcruiser, det er en av de få bilene fra den oppgående sols land jeg virkelig er fascinert av, like godt egnet for en vintertur over Finnmarksvidda som en tur over Sahara! Ellers har jeg jo sett litt i kortene på tjenestebilene vi hadde på jobben av denne sorten, ja, Landcruiser er en grei bil på alle vis, men vekta gjør sitt til at man får jevnlige påminnelser om at det koster å være kar. I det hele tatt: som alle andre biler krever også LC at man tar vare på bilen.

The Bottom Line er at mm du tenker i retning av en flerbruksbil i den sjangeren jeg nevner over, får du ja takk, begge deler: plass nok til det aller meste og et relativt sett greiere bilhold enn du får med det vi vel uten å fornærme noen, kan kalle "kassebil". Uavhengig av hva du velger, som Kamerat K er inne på, dette med service og intervaller er alfa og omega, glem dette tullet med "longlife" service om du kjøper en bil som har et slikt serviceoppsett, maks 15.000 ifht oljeskift/filterbytte. Koster lite og betyr veldig mye mindre problemer. Ellers er Kamerat K litt snill med måten han sier dette med chipping på: jeg vil si det så sterkt som at dersom du har den minste mistanke om at bilen du vurderer å kjøpe er tuklet med, det være seg chiptuning eller "optmalisering", ja da bør du si takk, men nei takk og gå videre. Det er ikke rasjonering på gode bruktbiler der ute! Ellers blir jo mangt og meget en nedtur når du har kjørt LC en stund, men du kommer forhåpentligvis over det. Lykke til!

Antall visninger