Revisjonshistorikk [tilbake]

Tja uten feilkoder sliter man litt så får ta de vanligste problemene med disse motorene. Injectorer(dyser bør etterdraes) da de lett sitter for løst, virker ikke det må kobber tettningene byttes. Turbo har gitt en del problem pgs smøringen til turbo. Slanger til og fra intercooler kan ha lekkasje så se etter sprekker og oljesøl. Egr ventil kan begynne å sitte fast etter en del år og km og gir limpmodus. Dieselfilteret kan lønne seg å skifte da common rail er helt avhengig av å opprettholde trykk ellers går motor i nødmodis og du vil se en blinkende glødespiral som er den samme som ved gløding men blinker. Sensor som måler ladetrykk kan jukse og vil gå i limpmodus med koden maf atmospheric pressure correalation. Ja som du ser så er det litt å sjekke så feilkoder er nok best å få avlest for å kunne peke på bestemte feil. Legger du feilkoder her så kan jeg tyde de for deg.

Mvh Kviasen

Antall visninger