Revisjonshistorikk [tilbake]

Nei, 150' er ikke engang innkjørt på en Kodiaq, om jeg ikke tar helt feil snakker vi om en 2.0 TDI av siste generasjon. Tipper bilen er taxikjørt eller på annen måte kjørt av en som kjører mye pr år og er over gjennomsnittet opptatt av å ta vare på bilen. Ja, jeg ville bedt om en godt gjennomarbeidet tilstandsrapport eller en NAF-test før jeg nevnte ordet "kjøp", det er en fordel for både selger og kjøper, alt blir så meget ryddigere om man avklarer dette med eventuelle feil og mangler FØR kjøpekontrakten undertegnes, men ellers ville jeg ikke vært spesielt redd for å kjøpe denne bilen.

En ting du dog skal være litt ops på: rustbeskyttelsen fra fabrikk er ikke allverden fra VAG. Dvs vær ekstra oppmerksom på dette, er bilen understellsbehandlet etter at den ble solgt som ny, jolly fine, da må du bare sørge for løpende etterbehandling - typisk to-tre år mellom hver runde - om bilen IKKE er understellsbehandlet, men ellers grei ifht rust, bør du bestille tid hos en serils understellsbehandler snarest og derved sørge for å ta vare på investeringen din.

Med "grei" ifht rust mener jeg ingenting eller kun svært avgrenset overflaterust, det fikser understellsbehandleren med sandblåsing og påføring av primer før han gjør resten av jobben. Med litt flaks er denne bilen grei....men som sagt...tilstandsrapport evnt NAF-test....ingen snarveier her, det dreier seg om såpass mye penger at man bør ha en proffesjonell gjennomgang...FØR kjøp! Lykke til med en feiende flott bil!