Revisjonshistorikk [tilbake]

Ofte er det ikke helt sånn at Mercedes tar en bil ut fra samlebandet og kun tuner den ned elektronisk fordi den skal til Norge. I de fleste tilfeller er det trimmingsgrader av motoren som samtidig gjerne gjør at det kreves større turbo, andre dyser, større ladeluftkjøler og andre sensorer samt at girkassens maksimale dreiemoment også. velges ut fra alle disse parametere. Kjenner jeg Mercedes rett og alle andre verdens bilprodusenter så setter de ikke inn dyrere komponenter enn de må men det kan være noen få prosen å gå på som sikkerhetsmarginer fordi alle motorer oppfører seg litt anderledes en på bilen bak deg i produksjonslinjen. Den lette versonen som disse såkalte seriøse tunerene forteller deg er at det er samme motoren bare strupet og ja den er strupet med mindre turbo og alle de nevnte tingene så når du begynner å tøye grensene som vanligvis kunne vært innenfor marginen med rundt 5 % og øker til 30 prosent så får en del komponenter jobbe overtid her som igjen kan føre til havari. Det jeg lurer mest på er hvorfor de som har så ønske om høyere motorkraft ikke heller går til anskaffelse av en mer lempelig bil som har det man ønsker ang hk og dreiemoment.

Mvh Kviasen

Ofte er det ikke helt sånn at Mercedes tar en bil ut fra samlebandet og kun tuner den ned elektronisk fordi den skal til Norge. I de fleste tilfeller er det trimmingsgrader av motoren som samtidig gjerne gjør at det kreves større turbo, andre dyser, større ladeluftkjøler og andre sensorer samt at girkassens maksimale dreiemoment også. også velges ut fra alle disse parametere. Kjenner jeg Mercedes rett og alle andre verdens bilprodusenter så setter de ikke inn dyrere komponenter enn de må men det kan være noen få prosen å gå på som sikkerhetsmarginer fordi alle motorer oppfører seg litt anderledes en på bilen bak deg i produksjonslinjen. Den lette versonen som disse såkalte seriøse tunerene forteller deg er at det er samme motoren bare strupet og ja den er strupet med mindre turbo og alle de nevnte tingene så når du begynner å tøye grensene som vanligvis kunne vært innenfor marginen med rundt 5 % og øker til 30 prosent så får en del komponenter jobbe overtid her som igjen kan føre til havari. Det jeg lurer mest på er hvorfor de som har så ønske om høyere motorkraft ikke heller går til anskaffelse av en mer lempelig bil som har det man ønsker ang hk og dreiemoment.

Mvh Kviasen

Antall visninger