1 | opprinnelige versjon |
Hei 200 000 km men husk at den nedre kjedekasetten også skal byttes hvis man følger Ford intervall. Det viser seg at det nedre kjedet holder utmerket og derfor hopper de fleste over dette så blir da nare den øvre reima som driver kamaksel som byttes. Obs i 2007 eller som 2008 model på 1,8 tdci kom Ford med en av bilverdenens mest forunderlige og håpløse oppdateringer nemlig å bytte ut det nedre kjedet med reim og la den bade i skitten dieselmotor olje i 200 000 km og dette gikk selvfølgelig galt med mange motorer og røysevis av disse står nå på hoggeren eller selges som delebiler på Finn. Motoren gikk heldigvis ut av produksjon i 2010 til 2011 modellene der det istedet kom en noe undermotorisert 1,6 tdci fra PSA kjempe god motor men som sagt for liten for den store og tunge Mondeo, S-Max og Galaxy.
Mvh Kviasen
2 | No.2 Revision |
Hei
200 000 km men husk at den nedre kjedekasetten også skal byttes hvis man følger Ford intervall.
Det viser seg at det nedre kjedet holder utmerket og derfor hopper de fleste over dette så blir da nare bare den øvre reima som driver kamaksel som byttes.
Obs i 2007 eller som 2008 model på 1,8 tdci kom Ford med en av bilverdenens mest forunderlige og håpløse oppdateringer nemlig å bytte ut det nedre kjedet med reim og la den bade i skitten dieselmotor olje i 200 000 km og dette gikk selvfølgelig galt med mange motorer og røysevis av disse står nå på hoggeren eller selges som delebiler på Finn.
Motoren gikk heldigvis ut av produksjon i 2010 til 2011 modellene der det istedet kom en noe undermotorisert 1,6 tdci fra PSA kjempe god motor men som sagt for liten for den store og tunge Mondeo, S-Max og Galaxy.
Mvh Kviasen