Revisjonshistorikk [tilbake]

Juridisk sett har du ikke en sak, og som vi vet, norske importører gir sjelden noe som helst ved dørene, aller minst Møller. Spesifikt for Møller har det vært en trend over de siste 10 årene at kundemottakerne ved merkeverkstedene nærmest finteller på kalenderen i forhold til dette med garanti. Jeg opplevde selv et tilsynelatende "uskyldig" forsøk på å dytte regninga over på meg på en garantisak en snau måned før garantien gikk ut på min bil....det var neppe en tilfeldighet.

Dette med garantiutløpstest hos NAF blir viktigere og viktigere, eventuelt hos en annen, frittstående aktør. I ditt tilfelle fremstår det jo som om en hel gullrekke med feil sto i kø og ventet på at garantien skulle gå ut, det er ikke umulig at en eller flere av disse problemene kunne vært avdekket ved en slik test. Det kan du jo skrive på veggen med tanke på neste bil. Ellers har du jo garanti på det arbeidet som er utført også, mener Møller gir tre års garanti på såvidt omfattende arbeider som det du referer til her. Og ja, min subjektive oppfatning er at Møller burde ha strukket seg for å komme deg i møte her, som et minimum burde du ha fått deler og arbeid til selvkost.

Jeg vet koknret at hervæende merkeverksted har strukket seg lenger enn langt tidligere når såvidt omfattende feil har oppstått utenfor garanti, men det var før...dengang sjappa var et aksjeselspap eiet av lokale....når Møller overtok sjappa, ble det endret fokus gitt....man gikk fra "fornøyde kunder" til beinhard prioritering av "tjene penger"....fornøyde kunder ramla til 99.plass på lista liksom!

En helt annen ting er at jeg i ditt sted ikke ville nølt med å hive bilen på ei biltralle og ta den over til Sverige....eventuelt til Tyskand. Oom den var kjørbar, hadde jeg kjørt den over.....det hadde du spart store summer på....og i sommer var det attpå til en kort åpning i corona-restriksnjonene. Mager trøst dette også, spist er spist, men nå har du iallefall et par muligheter til en annen gang.

Antall visninger