Revisjonshistorikk [tilbake]

Det enkle svaret her er "stay away", denne bilen har såvidt mange år på veien at du bør være en over gjennomsnittet dyktig garasjemekaniker og få bilen til en meget god pris om denne bilen skal gi deg noe som minner om glede over kjøpet. Denne greia med euro4 eller euro5 har egentlig ikke den store betydningen her, det dreier seg sannsynligvis i store trekk om DPF eller ikke DPF. Det kan være et problem med DPF, men det er ikke der skoen trykker med Subaru.

Elefanten i rommet er at vi snakker om en boksermotor, det er dårlig karma på flere vis, ikke minst fordi Subura hadde et par designproblemer med dieselmotorene sine. Om du bare MÅ HA det som nok er blant verdens desidert beste firehjulstrekk, er det en ting som gjelder her: jo nyere jo bedre. Vær spesielt på vakt mot oljeforbruk og tegn på oljeforbruk, bruk gjerne litt ekstra på en bil med dokumentert oppfølging og færrest mulig eiere, samt tilstandskontroll. Legg til at du også skal være ops på problemer med automatkassene....Subura er IKKE så problemfrie og feilfrie biler som enkelte vil ha det til...hadde nær sagt overhode ikke! Lykke til!

Antall visninger