Revisjonshistorikk [tilbake]

Google er din beste venn, denne greia med registerkjedet ble historie når VAG (omsider) bytta ut registerkjedet med en registerreim av den sorten som er veldig sterk og holder en stund rundt 2013. Ellers er min subjektive oppfatning at den beste grunnen til å kjøpe GTE er nettopp den hybride drivlinjen og muligheten for å spare drivstoff om du er flink til å putte inn ladelunta om kvelden og kjører elektrisk i hverdagen. Glem imidlertid ikke at bensinmotoren må gå litt i dann og vann for at du skal ha det godt og varmt i bilen, dessuten er det smart å kjøre i hybridmous om du kjører litt lenger enn et par-tre mil. Det er også smart med en grundig prøvekjøring før du sier ordet "kjøpekontrakt", det er ikke nødvendigivs riktlig like mye anvendbar kraft som du forventer når du trø rpå gasspedalen. Sagt på en annen måte: ikke se se deg blind på "systemeffekt", det er tross alt en del vekt som skal flyttes, og 1.4 TSI med litt drahjelp er ikke helt som en 2.0 TSI eller 2.0 TDI. Noen liker mora, noen liker dattera, prøvekjør gjerne begge om du er i tvil etter å ha prøvekjørt GTE. Og ja, du nærmer deg diesel-økonomi, den skal GTE ha!

Endelig bør du være innforstått med at en forskriftsmessig hjemmelader er må-ha her, det koster deg noen tusenlapper, men elsikkerhet er ikke noe man tar lett på. Lykke til!

Antall visninger