Revisjonshistorikk [tilbake]

Hm nei her kan man nok ikke bare slenge ut et råd før man har svar på endel spørsmål. Du sier fylle olje, betyr det at kassen lekker og at det da er for lite olje på den eller mener du å bytte ut oljen som er i kassen med ny olje? Du sier den er tung å sette i gir og er det da fordi den er kjørt med for lite olje og således har skadet kassen? Det mest fornuftige er å kjøpe oljen hos Toyota fordi du da får både riktig olje og samtidig riktig mengde som skal fylles på. Dette med oljer er det lite lønnsomt å eksprimentere med da det fort kan gå galt og hele kassen må byttes. En manuell kasse kan gå hele livet uten å bytte den men nyere undersøkelser gjort av labratoriet til Norske Brunvoll som er en av verdens største levrandører av girverket i skips thrustere har kommet frem til at evnen til å motstå trykket mellom to metall flater svekkes over tid så kan være lurt å bytte etter noen års bruk.. Hvis du faller for fristelsen til å gå over til en annen viskositet på oljen så sørg for at oljene ikke blandes dvs drener ut så godt det går gjennom tappe plugg til det slutter å renne og deretter setter du inn pluggen og ofrer en halv liter av den nye oljen før du tapper av igjen og fyller ny permanent fylling.

Mvh Kviasen