Revisjonshistorikk [tilbake]

Heisann! Kjedelig dette. Dette er jo ny og relativt lite utprøvd teknologi enda. Jeg har hørt om andre som også sliter litt med det samme.

Men at forhandleren tar såpass lett på dette og bare sporadisk ser på det er feil. Her må man sette alle kluter til for å finne en løsning for en tålmodig kunde. Om en løsning finnes da. Kanskje er det en ny oppdatering som skal til, som ikke er ferdig utviklet enda? Ikke vet jeg. Men forhandler, importør eller i verste / beste fall, teknisk avdeling hos fabrikken bør vite hvor «skoen trykker» og i alle fall kunne gi deg er svar. Om det så blir: «Vi jobber med en ny oppdatering som kommer i januar 2021».

De har skiftet radaren, men det finnes andre komponenter her. Har disse blitt byttet / sjekket nøye nok? Jeg tro du må stille noen krav her. Tydelig men høflig.

Om forhandler har gjort gjentatte forsøk på å løse feilen, men ikke klart det, så kan du ha rett på å heve kjøpet. I alle fall om man ikke har noen løsning på problemet.

5000 kroner i kompensasjon er bare for forhandleren å kjøpe seg fri fra problemet. Ikke godta det. De må gjøre en langt bedre innsats for å løse dette på en bil som er under ett år gammel. Jeg synes du skal gi de én sjanse til – til å komme opp med en løsning / svar til deg. Gjør også all kommunikasjon skriftlig, på mail, her etter. Da stiller du mye sterkere om det blir en «sak» ut av dette.

Om de ikke gjør det bør du kanskje vurdere juridisk hjelp her. Fra NAF, KNA eller noe andre. For å se på muligheten til å heve kjøpet.

Ønsker deg all mulig hell og lykke til her!

Antall visninger