Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei For å si det sånn det er dårlig karma som Norulf pleier å si å ha kabler hengende å dingle nede under bilen men tror ikke at det har noe med dette å gjøre denne er sikkert til slitasjvarsler til bremseklosser men bør stripses fast. Snarere er det nok sprekk i en knastering på et av hjulene som abs sensor skal avlese, det går fint i lav hastighet men dess fortere du kjører dess større blir aviket og til slutt over terskel nivå og abs kutter ut. Dyrt å fikse ja alt er jo relativt, framme må drivaksel løsnes og en ny ring må monteres mens bak er det mulig at lager må byttes. Se til at du har riktig dekk dimensjon på alle 4 hjul og helst samme merke og slitasje da det kan variere mye fra produsent til produsent ang rulleomkrets og sjekk luft trykket. En feilkode avlesning tar et verksted ca 500 kr for og da mener jeg ikke full diagnose bare avlese abs feilkoden. Lykke til Mvh Kviasen

.

Hei For å si det sånn det er dårlig karma som Norulf pleier å si å ha kabler hengende å dingle nede under bilen men tror ikke at det har noe med dette å gjøre fordi da ville du hatt feilen hele tiden, denne kabelen er sikkert til slitasjvarsler til bremseklosser men bør stripses fast. Snarere er det nok sprekk i en knastering på et av hjulene som abs sensor skal avlese, det går fint i lav hastighet men dess fortere du kjører dess større blir aviket og til slutt over terskel nivå og abs kutter ut. Dyrt å fikse ja alt er jo relativt, framme må drivaksel løsnes og en ny ring må monteres mens bak er det mulig at lager må byttes. Se til at du har riktig dekk dimensjon på alle 4 hjul og helst samme merke og slitasje da det kan variere mye fra produsent til produsent ang rulleomkrets og sjekk luft trykket. En feilkode avlesning tar et verksted ca 500 kr for og da mener jeg ikke full diagnose bare avlese abs feilkoden. Lykke til Mvh Kviasen

.