Revisjonshistorikk [tilbake]

Dette er et spørsmål som bør stilles til din lokale trafikkstasjon, om de ikke kan gi deg et fornuftig svar vet de hvem du skal spørre for å få spesfikke svar på alt du måtte trenge å vite for å realisere dette, forbered deg godt :-) Det som er ganske så sikkert er at dette absolutt ikke er rett frem, slik jeg forstår det må du bla ha fartsperre. Jeg er rimelig sikker på at omregistreringsavgiften også gjør et kraftig byks i feil retning, og at du aber pløtzlich kommer unn under kravet om EU-kontroll hvert år. Ja, i senere tid er det gjort endringer som gjør det mulig å registrere store pickuper som personbil hhv varebil, men jeg tenker at den bilen du har tanker om, er såvidt tung i seg selv at det blir meningsløst....å ratte rundt med en bil på over 3 tonn og ha en maks payload på si 400 kg...det er jaggu mindre enn du har med en VW Golf! Varebil med bakseter? Da skaller du raskt hue inn i en rekke problemstillinger, norske forskrifter og avgifter er ikke spesielt baksetevennlige!

Hvilken pris vi snakker om? Det avhenger av hva du får registert den som. Som personbil snakker vi om et halvt nasjonalbudsjett i engangsavgift, som varebil vil det avhenge av hvilke varebilklasse man får trøkt den inn i, og dette med lett lastebil? At du egentlig ser etter et potensielt avgifts-smutthull ved å registrere bilen som lett lastebil, vil garantert ikke falle i god jord hos øvrigheta, du får IKKE dispensasjon for denne greia med fartsperre! Snipp snapp snute, der var eventyret ute!

Om du vil prøve? Tranpeklapp og terningkast 6 for entusiasme og pågangsmot er herved utdelt! Du finner en relevant artikkel HER: https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2019/01/24/195495213/lovendring-er-gull-verdt-for-disse-bilene

  • Og HER kan du forberede deg til en hyggelig samtale med Biltilsynet: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL2#KAPITTEL2

Lykke til!