Revisjonshistorikk [tilbake]

En ting til: jeg ser jo at du egentlig stiller et utvidet spørsmål: om bilen har en vesenlig mangel osv og du er misfornøyd....finner du rettigheter ved bruktbilkjøp på forbrukerrådets hjemmesider. Det er en vesensforskjell på privat vs kjøp hos forhandler, men i begge tilfeller har du reklamasjonsrett.

En ting til: TO TING TIL: jeg ser jo at du egentlig stiller et utvidet spørsmål: om bilen har en vesenlig mangel osv og du er misfornøyd....finner du rettigheter ved bruktbilkjøp på forbrukerrådets hjemmesider. Det er en vesensforskjell på privat vs kjøp hos forhandler, men i begge tilfeller har du reklamasjonsrett.

Veien videre er altså å få avklart om du har et problem, hva problemet egentlig bestå i og hva som eventuelt må gjøres for å rette det opp. Ja, om det foreligger en mangel har du som nevnt over, uansett reklamasjonsrett, poenget med å avklare hva som er feil og sette seg inn i rettigheter etc er å være godt forberedt til neste runde: en forhåpentligvis god dialog for å komme frem til en løsning med selger.

Ja, selger kan sette seg på bakbeina, da har du også muligheter som forbrukertvistutvalget, forliksrådet etc, men be aware, er det en mangel av begrenset økonomisk omfang kan det koste mer enn det smaker å gå videre. En minnelig løsning, kall det gjerne et greit kompromiss, er absolutt realistisk og det beste for begge parter. Det vet profesjonelle selgere svært godt, det kan fort gå greit! Lykke til!

Antall visninger