Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Svein Nei ikke så mye som kan gå feil men bremseslange kan være moden for utskifting da gummi kan foriinges over tid kan slangen være oppmorknet innvendig og lage såkalt struping som gjør at når du slipper bremsepedalen så går ikke bremseveske trykket fra pedalen tilbake til bremse væske reservoaret. Er det skiftet bremserør på bilen som ikke er uvanlig på en 2007 model så kan det også være at det kan ha kommet en knekk på røret da de er normalt i kobber og bøyes lett over sin maks radius de tolorerer å bli bøyd i. Ellers så er muligheten at de er konet feil når de ble produsert som heller ikke er uvanlig hvis det bare brukes enkelt verktøy til formålet.

Mvh Kviasen

Hei Svein Nei ikke så mye som kan gå feil men bremseslange kan være moden for utskifting da gummi kan foriinges over tid kan slangen være oppmorknet innvendig og lage såkalt struping som gjør at når du slipper bremsepedalen så går ikke bremseveske trykket fra pedalen tilbake til bremse væske reservoaret. Er det skiftet bremserør på bilen som ikke er uvanlig på en 2007 model så kan det også være at det kan ha kommet en knekk på røret da de er normalt i kobber og bøyes lett over sin maks radius de tolorerer å bli bøyd i. Ellers så er muligheten at de er konet feil når de ble produsert som heller ikke er uvanlig hvis det bare brukes enkelt verktøy til formålet.formålet. Forurenset bremsevæske kan også føre til problemet du nevner med tett rør.

Mvh Kviasen

Hei Svein Nei ikke så mye som kan gå feil men bremseslange kan være moden for utskifting da gummi kan foriinges over tid kan slangen være oppmorknet innvendig og lage såkalt struping som gjør at når du slipper bremsepedalen så går ikke bremseveske trykket fra pedalen tilbake til bremse væske reservoaret. Er det skiftet bremserør på bilen som ikke er uvanlig på en 2007 model så kan det også være at det kan ha kommet en knekk på røret da de er normalt i kobber og bøyes lett over sin maks radius de tolorerer å bli bøyd i. Ellers så er muligheten at de er konet feil når de ble produsert som heller ikke er uvanlig hvis det bare brukes enkelt verktøy til formålet. Forurenset bremsevæske kan også føre til problemet du nevner med tett rør.rør. Fortvil ikke enda det er en enkel metode å teste dette på, løsne caliper og åpne lufteskrue hvis nå stempel går lett tilbake så har du funnet feilen og kan gå videre på det som er nevnt ovenfor. Bare som en ekstra sjekk så må du se om klossene går lett i sporene sine ellers må de renses for rust og smøres opp.

Mvh Kviasen

Hei Svein Nei ikke så mye som kan gå feil men bremseslange kan være moden for utskifting da gummi kan foriinges over tid kan slangen være oppmorknet innvendig og lage såkalt struping som gjør at når du slipper bremsepedalen så går ikke bremseveske trykket fra pedalen tilbake til bremse væske reservoaret. Er det skiftet bremserør på bilen som ikke er uvanlig på en 2007 model så kan det også være at det kan ha kommet en knekk på røret da de er normalt i kobber og bøyes lett over sin maks radius de tolorerer å bli bøyd i. Ellers så er muligheten at de er konet feil når de ble produsert som heller ikke er uvanlig hvis det bare brukes enkelt verktøy til formålet. Forurenset bremsevæske kan også føre til problemet du nevner med tett rør. Fortvil ikke enda det er en enkel metode å teste dette på, løsne caliper og åpne lufteskrue hvis nå stempel går lett tilbake så har du funnet feilen og kan gå videre på det som er nevnt ovenfor. Bare som en ekstra sjekk så må du se om klossene går lett i sporene sine ellers må de renses for rust og smøres opp.opp. Glidepinnene til caliper må også gå lett eller blir det problem.

Mvh Kviasen