Revisjonshistorikk [tilbake]

Generelt er det sånn at en hybrid er mest økonomisk i det lange løp om du kjører i hybrid-modus.

At du nok kan kjøre både 3 og 4 mil i el-modus om du har en økonomisk kjørestil, er så sin sak, men skal det i det hele tatt være noe poeng, må du ha mulighet til å lade på jobben med den distansen du antyder her. Hvis ikke er det overveiende sannsynlig at vinninga går opp i spinninga, det er så enkelt som at når du kjører hjem må bensinmotoren både bringe deg "vel hjem" og lade batteripakka. Ellers er det i utgangspunktet smart med ladbar hybrid, du kan i teorien la all din småkjøring dekkes inn av billig strøm, og for lengre turer vil du kunne oppnå et så lavt forbruk at du kan le hele veien til bensinpumpa! Med fare for å bli misforstått, du vil kunne oppnå så lavt drivstoff-forbruk at du matcher en dieselbrenner!

The Bottom Line er at du må ha mulighet til å innstallere en forskriftsmessig hjemmelader, og mulighet til å lade på jobb vil være en klar fordel om målet er å kjøre mest mulig elektrisk. Jeg ville imidlertid tatt det siste med knusende ro, du får et helt greit drivstoff-budsjett om du kjører til og fra jobb i hybrid-modus også :-)

Antall visninger