1 | opprinnelige versjon |
Hei Helmar Svarene på forumet dreier seg endel om gjettninger men som Kjell Inge Røkke ville sagt, vil du ha garanti så kjøp en brødrister på elkøp ;-) . Jeg "gjetter" på at du har problem med følerene eller tette rør inn på følerene. Når du setter på tenningen kalibreres automatisk sensorene som registrerer trykkforskjellen inn og ut av partikkelfilteret, hvis det når motoren startes ikke registreres en viss trykkforskjell her forhånds definert av Mercedes for din bil så settes det en alarm kode og du får en varsel lampe eller motorlampe som du sier nettopp på for lavt diff trykk i partikkelfilter. Noen synes det er brysomt å ha dette partikkelfilteret og plukker det bort men man kan ikke lure elektronikken som da må omprogrameres uansett er det ikke helt greit for miljøet. Innmaten i partikkelfilteret kan også fysisk gå i oppløsning og med tiden blåses ut i eksosen bak og da kan det med tiden også skje at differansetrykket blir for lite. Uansett blir det umulig å anbefale annet enn å ta en tur til et Mercedes verksted for fullstendig diagnose og skulle det vise seg at du må bytte partikkelfilter eller sensorer så ja da må du jo det.
Mvh Kviasen
2 | No.2 Revision |
Hei Helmar Svarene på forumet dreier seg endel om gjettninger ellers ville det nok blitt vel glissent mellom svarene antar jeg men som Kjell Inge Røkke ville sagt, vil du ha garanti så kjøp en brødrister på elkøp ;-) . Jeg "gjetter" på at du har problem med følerene eller tette rør inn på følerene. Når du setter på tenningen kalibreres automatisk sensorene som registrerer trykkforskjellen inn og ut av partikkelfilteret, hvis det når motoren startes ikke registreres en viss trykkforskjell her forhånds definert av Mercedes for din bil så settes det en alarm kode og du får en varsel lampe eller motorlampe som du sier nettopp på for lavt diff trykk i partikkelfilter. Noen synes det er brysomt å ha dette partikkelfilteret og plukker det bort men man kan ikke lure elektronikken som da må omprogrameres uansett er det ikke helt greit for miljøet. Innmaten i partikkelfilteret kan også fysisk gå i oppløsning og med tiden blåses ut i eksosen bak og da kan det med tiden også skje at differansetrykket blir for lite. Uansett blir det umulig å anbefale annet enn å ta en tur til et Mercedes verksted for fullstendig diagnose og skulle det vise seg at du må bytte partikkelfilter eller sensorer så ja da må du jo det.
Mvh Kviasen
3 | No.3 Revision |
Hei Helmar
Svarene på forumet dreier seg endel om gjettninger ellers ville det nok blitt vel glissent mellom svarene antar jeg men som Kjell Inge Røkke ville sagt, vil du ha garanti så kjøp en brødrister på elkøp ;-) .
Jeg "gjetter" på at du har problem med følerene eller tette rør inn på følerene.
Når du setter på tenningen kalibreres automatisk sensorene som registrerer trykkforskjellen inn og ut av partikkelfilteret, hvis det når motoren startes ikke registreres en viss trykkforskjell her forhånds definert av Mercedes for din bil så settes det en alarm kode og du får en varsel lampe eller motorlampe som du sier nettopp på for lavt diff trykk i partikkelfilter.
Noen synes det er brysomt å ha dette partikkelfilteret og plukker det bort men man kan ikke lure elektronikken som da må omprogrameres uansett er det ikke helt greit for miljøet.
miljøet eller på en eu kontroll hvis det blir oppdaget.
Innmaten i partikkelfilteret kan også fysisk gå i oppløsning og med tiden blåses ut i eksosen bak og da kan det med tiden også skje at differansetrykket blir for lite.
Uansett blir det umulig å anbefale annet enn å ta en tur til et Mercedes verksted for fullstendig diagnose og skulle det vise seg at du må bytte partikkelfilter eller sensorer så ja da må du jo det.
Mvh Kviasen
4 | No.4 Revision |
Hei Helmar
Svarene på forumet dreier seg endel om gjettninger ellers ville det nok blitt vel glissent mellom svarene antar jeg men som Kjell Inge Røkke ville sagt, vil du ha garanti så kjøp en brødrister på elkøp ;-) .
Jeg "gjetter" på at du har problem med følerene eller tette rør inn på følerene.
Når du setter på tenningen kalibreres automatisk sensorene som registrerer trykkforskjellen inn og ut av partikkelfilteret, hvis det når motoren startes ikke registreres en viss trykkforskjell her forhånds definert av Mercedes for din bil så settes det en alarm kode og du får en varsel lampe eller motorlampe som du sier nettopp på for lavt diff trykk i partikkelfilter.
Noen synes det er brysomt å ha dette partikkelfilteret og plukker det bort men man kan ikke lure elektronikken som da må omprogrameres uansett er det ikke helt greit for miljøet eller på en eu kontroll hvis det blir oppdaget.
Innmaten i partikkelfilteret kan også fysisk gå i oppløsning og med tiden blåses ut i eksosen bak og da kan det med tiden også skje at differansetrykket blir for lite.
Uansett blir det umulig å anbefale annet enn å ta en tur til et Mercedes verksted for fullstendig diagnose og skulle det vise seg at du må bytte partikkelfilter eller sensorer så ja da må du jo det.
Mvh Kviasen