Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Ja de er ganske så pålitelige, litt oljesvetting fra motor, girkassen fra ZF bør ha oljeskift hver 100 000km og siden bilen er ganske avansert rent teknisk bør du sjekke alt det elektriske. Egr ventil er en gjenganger og siden det er en tung bil så sjekk for klunkelyder fra understellet, De tidligere modellene rustet i nedre kant av dører så sjekk for rust. Som du ser er det egentlig mest snakk om å få tak i et eksemplar som har blitt fulgt godt opp og gå videre til neste hvis ikke så er tilfelle det er ikke rasjonering på X5 betal heller en 10 tusen lapp ekstra for et godt eksemplar og sjekk den nøye, få den gjerne på en løftebukk og fjern motorplaten her skal det være tørt og fint og ikke oljeøl men ørlite svetting må man trolig godta Er det begynnende rust i dører så avstå fra kjøp. Kjøper du av forhandler så får du gjerne garanti ihvertfall 3 mnd så du får sjekket ut bilen for lyder fra understellet og elektriske Gremlins slik som de elektriske stillingsmotorene på klima systemet se at de går dit du ønsker å ha luften dirigert. Ujevn dekkslitasje kan tyde på slitasje i bærebruer eller stag så sjekk dette. Slitasje på gulvmatter,ratt og skinnseter kan si en del om hvordan bilen er behandlet. Er den importert så få så mye info om bilens historikk du kan og ikke stol på eier som sier at alt er fulgt opp men service heftet er borte da må man til og med undre seg over om kilometerstand er riktig. Lykke til.

Mvh Kviasen

Antall visninger