Revisjonshistorikk [tilbake]

Det med register kjede mener Bmw selv at de har fått kontroll på ti 2014 model som du nevner her men egentlig er det jo bare tiden som vil vise dette da. Kassene som mest likte flushing var ZF6 HP26 kassene de hadde noen nykker med at belegget i converter ble glasert som følge av at oljen ble foringet og mistet noe av evnen til å holde på friksjonen mellom fiber og stål lameller i kassen. De nyere ZF8 trinn kassene har forbedrete komponenter med blant annet flere lameller i converter og lider ikke like mye av oljekvalitet foringelse som ZF6 gjør. Men kassene liker likevel et oljeskift nå og da kanskje på rundt 100 000 km fordi om Bmw hevder de er fylt for livstid(de mener egentlig i de 5 år garantien gjelder). Ang service er det jo bare å shoppe rundt på priser og foruten at dyre spesial deler fra Bmw må brukes så er det egentlig ikke spesielt mye større kostnader med Bmw enn andre merker men lit for navnet må man kanskje ut med ;-).

Mvh Kviasen

Det med register kjede mener Bmw selv at de har fått kontroll på ti til 2014 model som du nevner her men egentlig er det jo bare tiden som vil vise dette da. Kassene som mest likte flushing var ZF6 HP26 kassene de hadde noen nykker med at belegget i converter ble glasert som følge av at oljen ble foringet og mistet noe av evnen til å holde på friksjonen mellom fiber og stål lameller i kassen. De nyere ZF8 trinn kassene har forbedrete komponenter med blant annet flere lameller i converter og lider ikke like mye av oljekvalitet foringelse som ZF6 gjør. Men kassene liker likevel et oljeskift nå og da kanskje på rundt 100 000 km fordi om Bmw hevder de er fylt for livstid(de mener egentlig i de 5 år garantien gjelder). Ang service er det jo bare å shoppe rundt på priser og foruten at dyre spesial deler fra Bmw må brukes så er det egentlig ikke spesielt mye større kostnader med Bmw enn andre merker men lit litt for navnet må man kanskje ut med ;-).

Mvh Kviasen