Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Ja har du for lite commonrail trykk så mister du gasspedalen, når bilen startes på nytt får den tilstrekkelig trykk men når dyser trenger sitt altså ved pådrag mister man mulighet for å gi gass fordi trykket synker under en forutbestemt verdi på ca 200 bar. Du bør begynne med å skifte filter og se til at pumpen får tak i diesel fra tanken, det er en pumpe som skal balansere ut dette mellom høyre og venstre tank halvdel, se til at tanken er helt full så kan du eliminere dette ved at det da renner over likt til begge sider. Ellers er det en ventil i pumpen som skal regulere ned trykket hvis det går for høyt som kan være defekt.

Mvh Kviasen

Hei Ja har du for lite commonrail trykk så mister du gasspedalen, når bilen startes på nytt får den tilstrekkelig trykk men når dyser trenger sitt altså ved pådrag mister man mulighet for å gi gass fordi trykket synker under en forutbestemt verdi på ca 200 bar. Du bør begynne med å skifte filter og se til at pumpen får tak i diesel fra tanken, det er en pumpe som skal balansere ut dette mellom høyre og venstre tank halvdel, se til at tanken er helt full så kan du eliminere dette ved at det da renner over likt til begge sider. Ellers er det en ventil i pumpen som skal regulere ned trykket hvis det går for høyt som kan være defekt.defekt. Jeg kjøpte en Bmw X3 for en slikk og ingenting fordi verksted sa til kunden at diesel pumpen måtte byttes og kostet 30000 kr. Sta som jeg er gikk jeg ned og fylte 2 kanner med diesel på tanken og vipps så startet den og går fint fremdeles 3 år etter. Obs tankmåler kalkulerer bare total innholdet i tanken men det ene kammeret kan være tomt.

Mvh Kviasen

Antall visninger