Revisjonshistorikk [tilbake]

Glødeplugger har normalt sett ikke et fast skiftintervall. Ting med gjenger som står i fred og ro over lengre tid har en tendens til å sitte godt, derved er ikke uvanlig at glødeplugger knekker. Det kan skje den beste mekaniker, og er noe man må regne med. Om du hadde prøvd å gjøre det sjæl hjemme i garasjen, hadde du sannsynligvis knekt alle fire, og hatt et megaprobem med å få ut de knekte pluggene og sette inn helicoil-gjenger for å få på plass nye plugger. Når verkstedet har knerta en plugg og sannsynligvis ordner det på beste og rimeligste vis, er det en tilleggsregning du betaler med et stort smil - tro meg - det er en god ting når et verksted kjenner sin begrensning og henter inn noen som virkelig kan det, fremfor å drite på draget selv.

The Bottom Line er altså at dette IKKE er en "verkstedstabbe"...det er noe som skjer av og til. Jeg har opplevd det to ganger over snaue 30 år med dieselbiler, og betalt med et smiil, det koster ikke allverden så lenge man unngår å demontere toppen eller andre festlige alternativer. Fordelt på et syv-siffret antall kilometer blir en slik kostnad ikke engang en pølse i slaktetia'. Og nei, det hjelper ikke nødvendigvis å skifte glødepluggene oftere, det er ingen regel for om ting setter seg etter 50.000 eller 100.000 km, dette er MacMurphy på sitt aller beste som slår til innimellom. Ellers har du jo en feiende flott bil som kan gi deg mange og billige kilometer, måtte du bli like fornøyd med denne bilen som et par av mine venner og kolleger har vært!

Antall visninger