Revisjonshistorikk [tilbake]

Heisann!

Dette er kjedelige greier. Innimellom kommer man opp i slike situasjoner, dessverre, hvor spørsmålet som dukker opp er om man skal selge eller beholde bilen. Og om den rett og slett er verdt påkosten som venter.

På et tidspunkt må man også bare sette ned foten i i forhold til hvor mye man skal koste på en gammel bil som ikke lengre er all verden verdt.

I ditt tilfelle virker det nå som påkosten er i ferd med å hope seg opp. Og at dette fort kan beløpe seg til det man får for bilen ved salg.

På den annen side – slik du beskriver bilen nå, framstår den heller ikke som mye verdt. Om du skulle velge å selge den som den står nå. Det er snakk om kun lommerusk mer enn vrakpanten.

12 år skal jo normalt ikke være så mye for en Volvo. Den bør kunne klare 10 år til om den er i grei stand og ikke er rusten.

Så jeg vil tro at det å få reparert den nok vil lønne seg i ditt tilfelle. Jeg vil også tro at du kan få fikset den noe billigere enn den prisen du har fått oppgitt om du tar bryet med å innhente priser fra flere verksteder.

Da vil den i alle fall være mye greiere å få solgt, selv om du kanskje ikke får tilbake hele investeringen. Det tror jeg blir mitt råd til deg i dette tilfellet.

Når det gjelder forskjermen du spør om så koster ikke den mange fillekronene i utgangspunktet. Men lakkering og bytte av denne – det trekker prisen voldsomt opp.

Mitt råd her, om du velger å gjøre noe med denne skrammen, er å få fikset det på en annen, billigere og enklere måte om du vil gjøre noe med det. Så får man leve med at ikke nødvendigvis blir 100 prosent strøkent. På eldre biler er noen ganger det nest beste godt nok.

Når du får fikset den opp tar du en god vask shine utvendig og innvendig, tar noe fine bilder av den og lager en god annonsetekst – og selger den. Vipps så er dere klare for å kjøpe en ny bil ...

Lykke til med Volvo-prosjektet og nye bil etter hvert!

Antall visninger