Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Arne Det at chip box har laget et hull ved dysene må bety at boksen simpelthen har gnaget hull i deksel til vippearmer og forårsaket problem med veivhus ventilasjon. Hvis ikke så må du forklare nærmere hva det dreier seg om. Norulf har rett dyser sjekkes aldri foruten at man har problem som tilsier dette. Mulig de tar en cylinder balansetest med diagnoseutstyret sitt for å se om det er noen begynnende problem men tror okke det heller er vanlig. Ac kompressor kan du få brukt men det er viktig at straks den er tatt av en annen bil så må inn og utløp forsegles med fks tape så den ikke skal ruste innvendig. Du må uansett bruke et verksted som har fasilitet til å tappe av freongassen av anlegget ditt og da mener jeg ikke i friluft men til en oppbevaringstank for å fylle på bilen etter skifte av kompressor eller at den sendes til destruering da r134a er en miljøfarlig gass. Det lar seg gjøre å diagnostisere an ac kompressor men man må vite hva man skal se etter, er det fks innvendig lekkasje i ventiler eller forbiblåsing i stempler eller er det clutch lageret eller selve kompressor veiv opplagringen det er noe galt med. Dette krever spesialister og bruk av stetoskop som kan søke seg frem til problemet og de finner du ikke overalt. Verkstedet bare bytter til en ny når de tror det er problem med den gamle og bruker ikke mere tid på den biten.

Mvh Kviasen

Hei Arne Det at chip box har laget et hull ved dysene må bety at boksen simpelthen har gnaget hull i deksel til vippearmer og forårsaket problem med veivhus ventilasjon. Hvis ikke så må du forklare nærmere hva det dreier seg om. Norulf har rett dyser sjekkes aldri foruten at man har problem som tilsier dette. Mulig de tar en cylinder balansetest med diagnoseutstyret sitt for å se om det er noen begynnende problem men tror okke ikke det heller er vanlig. Ac kompressor kan du få brukt men det er viktig at straks den er tatt av en annen bil så må inn og utløp forsegles med fks tape så den ikke skal ruste innvendig. Du må uansett bruke et verksted som har fasilitet til å tappe av freongassen av anlegget ditt og da mener jeg ikke i friluft men til en oppbevaringstank for å fylle på bilen etter skifte av kompressor eller at den sendes til destruering da r134a er en miljøfarlig gass. Det lar seg gjøre å diagnostisere an ac kompressor men man må vite hva man skal se etter, er det fks innvendig lekkasje i ventiler eller forbiblåsing i stempler eller er det clutch lageret eller selve kompressor veiv opplagringen det er noe galt med. Dette krever spesialister og bruk av stetoskop som kan søke seg frem til problemet og de finner du ikke overalt. Verkstedet bare bytter til en ny når de tror det er problem med den gamle og bruker ikke mere tid på den biten.

Mvh Kviasen