Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Nja om det går bra vet nok bare orakelet i Delphi men at du løper en mye større risk er det jo ikke tvil om, generelt er motor og driv verk forøvrig valgt ut med tanke på effekten bilen har orginalt Høyere effekt krever oppgradering av delene rundt motoren også. Steg 1 trimming er den farligste da bare settes det inn en så kallet tuning box uten at andre hensyn tas, neste er remapping som er noe bedre men også dyrere da ecu opmprogrameres. Steg 2 her snakker vi om utbytting av deler fks større turbo, andre dyser, større ladeluft kjøler, andre sensorer osv. Men da kommer også andre hensyn som: Tåler girkassen og fks svinghjul og clutch, hva med drivaksler er de dimensjonert for dette osv. Ja du fikk litt å tenke på så alltid smartest å velge effekten du ønsker fra orginal trimmingsgrad men selvfølgelig er det dyrere der og da men kan bli billigere i det lange løp likevel.

Mvh Kviasen

Hei Nja om det går bra vet nok bare orakelet i Delphi Delfi men at du løper en mye større risk er det jo ikke tvil om, generelt er motor og driv verk forøvrig valgt ut med tanke på effekten bilen har orginalt Høyere effekt krever oppgradering av delene rundt motoren også. Steg 1 trimming er den farligste da bare settes det inn en så kallet tuning box uten at andre hensyn tas, neste er remapping som er noe bedre men også dyrere da ecu opmprogrameres. Steg 2 her snakker vi om utbytting av deler fks større turbo, andre dyser, større ladeluft kjøler, andre sensorer osv. Men da kommer også andre hensyn som: Tåler girkassen og fks svinghjul og clutch, hva med drivaksler er de dimensjonert for dette osv. Ja du fikk litt å tenke på så alltid smartest å velge effekten du ønsker fra orginal trimmingsgrad men selvfølgelig er det dyrere der og da men kan bli billigere i det lange løp likevel.

Mvh Kviasen

Antall visninger