Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Enig med Norulf å bytte hele akslingen er bedre da den har 3 slitedeler. Er faktisk litt jobb med å bytte bare mellomlageret da det fra produsentens side ikke er tenkt slik. Tettningen til center cv joint er hermetisk forseglet og denne må brytes opp med vold og kan ikke senere erstattes da den er presset(valset) rundt cv leddet, videre må cv joint rengjøres og grease må fornyes da den må åpnes samt at det er viktig at den kobles sammen identisk på riktig spline som den var ellers kan det bli ubalanse, Tettningsmasse må brukes for å tette opp den gamle hylsen slik at den ikke lekker og den følger ikke med og den gamle hylsen må brukes, jeg gjorde bare for litt siden denne jobben på min discovery 3 så vet at det tar tid. Rådet er at gjør man det hjemme i garasjen selv kan man gå for å bytte lageret men må man på verksted er det hipp som happ hvis du monterer ny eller reparerer den gamle og da ville jeg gått for ny da den også er balansert og best av alt ren og pen. De fleste verksteder må montere deler som kunden har med seg og at de ikke gir garanti på delen er ikke noe problem for deg de skal likevel gi deg garanti på jobben de utfører, du sparer 27000 kr her og er vel verdt det.

Mvh Kviasen

Antall visninger