Revisjonshistorikk [tilbake]

Bilen jeg viser til på finn er en snarvei for å se hva som må gjøres for å oppnå 280 hk gjerne kalt tuning steg 3 der større turbo større intercooler og større dyser må monteres. Eksos manifold byttes gjerne til grenrørsmanifold for bedret flow også. Merk at det står nyoverhalt motor og det må også til, gjerne med forsterkede stempler og råder og en portet topp. Poenget er at det blir en bratt lærekurve hvis man tenker på å gjøre dette selv fra scratch og ett og annet stempel som flyr ut av siden på motorblokk er ikke uvanlig med totalhavari som følge og da må du som Norulf velmenende som alltid nevner enten tjene veldig godt og helst bo gratis hos dine foreldre på gutterommet før du tenker på å gi deg i kast med dette prosjektet. En lei tendens med en slik bil er jo at den formelig skriker etter å bli kjørt fort den liker seg trolig ikke under si 180 km og passer best å eksprimentere med på track day på Rudskogen og lignende arenaer for sånt. Øvrigheta blir fort lei av at du kjører for fort og kan inndra førerkortet ditt av barmhjertighet for lang tid så du unngår å skade deg selv. Vel står ikke på råd her avgjørelsen tar du nok selv kjenner jeg si en 19 åring rett ;-)

Mvh Kviasen

Bilen jeg viser til på finn er en snarvei for å se hva som må gjøres for å oppnå 280 hk gjerne kalt tuning steg 3 der større turbo større intercooler og større dyser må monteres. Eksos manifold byttes gjerne til grenrørsmanifold for bedret flow også. Merk at det står nyoverhalt motor og det må også til, gjerne med forsterkede stempler og råder og en portet topp. Poenget er at det blir en bratt lærekurve hvis man tenker på å gjøre dette selv fra scratch og ett og annet stempel som flyr ut av siden på motorblokk er ikke uvanlig med totalhavari som følge og da må du som Norulf velmenende som alltid nevner enten tjene veldig godt og helst bo gratis hos dine foreldre på gutterommet eller ha en alltid villig banksjef som nabo før du tenker på å gi deg i kast med dette prosjektet. En lei tendens med en slik bil er jo at den formelig skriker etter å bli kjørt fort den liker seg trolig ikke under si 180 km og passer best å eksprimentere med på track day på Rudskogen og lignende arenaer for sånt. Øvrigheta blir fort lei av at du kjører for fort og kan inndra førerkortet ditt av barmhjertighet for lang tid så du unngår å skade deg selv. Vel står ikke på råd her avgjørelsen tar du nok selv kjenner jeg si en 19 åring rett ;-)

Mvh Kviasen