Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Problemet er at du har en vacum lekasje eller at slangen suger seg flat og hindrer vacum til turbo regulerings ventilen ii en av de små slangene som går til N75 magnetventil og videre til turbo eller en sprekk i ventildeksel som også har vacum reservoaret integrert. Turbo bruker for lang tid på å bygge opp trykket pga denne lekkasjen og ecu setter en feilkode. Turbo er trolig i orden.

Mvh Kviasen

Hei Problemet er at du har en vacum lekasje eller at slangen suger seg flat og hindrer vacum til turbo regulerings ventilen ii i en av de små slangene som går til N75 magnetventil og videre til turbo eller en sprekk i ventildeksel som også har vacum reservoaret integrert. Turbo bruker for lang tid på å bygge opp trykket pga denne lekkasjen og ecu setter en feilkode. På høyt turtall som du sier 3000-4000 rpm er vacum sterkere da pumpen snurrer fortere og forrutsettningene for at turbo får det nødvendige vacum bedres. Ved lave turtall typisk 1000-2000 rpm snurrer vacum pumpe saktere og lekkasjer eller struping påvirker i mye større grad vacum nivå og hvor raskt vacum bygges opp. Turbo er trolig i orden.

Mvh Kviasen