Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Håvard Metodene skiller seg ganske mye fra hverandre men begge har sine fordeler og ulemper. Fluid film er ikke et nytt stoff som plutselig er dukket opp men det er ganske så nytt ang ved bruk på bil. Fluid fil er gjennom flere tiår brukt som beskyttelsesmiddel i ballast tanker på skip og plattformer og innvendig i stålkonstruksjoner som utsettes for sjøvann vær og vind fks plattform bein i nordskjøen. Stoffet har gode krypende egenskaper og klatrer faktisk mot tyngdekraften så det har jeg sett selv og kan verifisere. Stoffet har den bakdelen at det tåler svært dårlig mekanisk påvirking og kjemisk påvirkning som bilvasker, høytrykkspyler osv, samtidig gir det over trolig uendelig tid fra seg den litt kvalmende saueull lukten som virker behagelig med en gang men blir litt vanskeligere å takle over tid og tro du med jeg har hatt flere biler med dette stoffet og vet at det er slik, det er ikke en sau jeg kjører forbi som ikke får tårer i øynene av sine bortkommene frender når jeg passerer. Tectyl og Dinitrol er forsket frem til bruk på bil og erfaringen med stoffet er over lang tid, her er det forskjellige stoffer som brukes avhengig av hvor på bilen du er og er det utsatt for mekanisk slitasje brukes tykkere og sterkere stoffer så vaskes ikke bort slik Fluid Film gjør. Lukt avtar ganske raskt etter behandling. Begge metoder fordrer at de som gjør det kan det og legger sin sjel i et godt resultat hvis ikke kan det like gjerne spyles ned i avløpet og du er rundt 6000 kr fattigere. Jeg synes nesten prisen du nevner er i rimeligste laget kanskje du skulle få beskrevet fremgangsmåten her?. Jeg ville nok selv valgt Tectyl da stoffene og metodene er mer innarbeidet men sier ikke noe vondt om Fluid Film heller hvis du velger dette. Jeg kan ikke så mue om de forskjellige prisene fordi jeg gjør dette selv hjemme i garasjen på mine biler men Norulf her på forumet er ganske så inne i dette og forklarer sikker mer om dette, har lest mellom linjene at dette er en av hans hjertesaker ang bilhold og når de fleste av bilene hans har gått si 500000 km så tror jeg kanskje han er inne på noe her.

Mvh Kviasen

Hei Håvard Metodene skiller seg ganske mye fra hverandre men begge har sine fordeler og ulemper. Fluid film er ikke et nytt stoff som plutselig er dukket opp men det er ganske så nytt ang ved bruk på bil. Fluid fil er gjennom flere tiår brukt som beskyttelsesmiddel i ballast tanker på skip og plattformer og innvendig i stålkonstruksjoner som utsettes for sjøvann vær og vind fks plattform bein i nordskjøen. Stoffet har gode krypende egenskaper og klatrer faktisk mot tyngdekraften så det har jeg sett selv og kan verifisere. Stoffet har den bakdelen at det tåler svært dårlig mekanisk påvirking og kjemisk påvirkning som bilvasker, høytrykkspyler osv, samtidig gir det over trolig uendelig tid fra seg den litt kvalmende saueull lukten som virker behagelig med en gang men blir litt vanskeligere å takle over tid og tro du med jeg har hatt flere biler med dette stoffet og vet at det er slik, det er ikke en sau jeg kjører forbi som ikke får tårer i øynene av sine bortkommene frender når jeg passerer. Tectyl og Dinitrol er forsket frem til bruk på bil og erfaringen med stoffet er over lang tid, her er det forskjellige stoffer som brukes avhengig av hvor på bilen du er og er det utsatt for mekanisk slitasje brukes tykkere og sterkere stoffer så vaskes ikke bort slik Fluid Film gjør. Lukt avtar ganske raskt etter behandling. Begge metoder fordrer at de som gjør det kan det og legger sin sjel i et godt resultat hvis ikke kan det like gjerne spyles ned i avløpet og du er rundt 6000 kr fattigere. Jeg synes nesten prisen du nevner er i rimeligste laget kanskje du skulle få beskrevet fremgangsmåten her?. Jeg ville nok selv valgt Tectyl da stoffene og metodene er mer innarbeidet men sier ikke noe vondt om Fluid Film heller hvis du velger dette. Jeg kan ikke så mue mye om de forskjellige prisene fordi jeg gjør dette selv hjemme i garasjen på mine biler men Norulf her på forumet er ganske så inne i dette og forklarer sikker mer om dette, har lest mellom linjene at dette er en av hans hjertesaker ang bilhold og når de fleste av bilene hans har gått si 500000 km så tror jeg kanskje han er inne på noe her.

Mvh Kviasen