Revisjonshistorikk [tilbake]

Som Kamerat K antyder, dette er et langt lerret å bleke, og du får neppe noe utfyllende svar her. Mener spørsmålet er stilt tidligere, du kan søke i forumet her og sy sammen en liste over må-ha. Men det avhenger veldig mye av hvilket amibsjonsnivå du legger deg på. En god venn driver i det små med billigbiler som han fikser opp hjemme i garasjen, ikke noen stor omsetning, men nok til at han ikke går på veggene av kjedsomhet og har et supplement til konens inntekt. Han omsetter ikke mange biler i året, typisk en håndfull. I ditt sted ville jeg begynt i det små, som Kamerat K sier, bygget sten for sten, da bygger du erfaringer underveis og ser om det er noe for deg. Og ikke minst: du kan holde investeringsnivået på et forsarlig nivå.....ekspander ettersom du har inntjening. Det er ikke noen snarveier her, mye hardt arbeid og dårlig timebetaling, og glem ikke at det er mange om beinet! Og nei....som en liten forhandler kan du IKKE prise bilene du selger like høyt som merkeforhandlerne.....i de aller fleste tilfeller er det IKKE voldsomme summer å tjene på bilsalg!

Biler får du tak i på forskjellig vis, det er ikke rasjonering på biler. Men unngå rene vrak, dels fordi det er å tigge om trøbbel når du selger bilen, dels fordi det er enormt ressurskrevende å bygge opp en bil som er dårlig fra før. Ja, med "vrak" tenker jeg på direkte dårlige biler som du får kjøpt det være seg på finn eller på annet vis. Å få kjøpt kondemnerte biler kan du glemme, der har finansnøringen "sine! akkrediterte kjøpere som skal skumme fløten....hint: bla Olsen bil....

Det er også en god ide å finne sin nische, gjerne med biler du kjenner fra før. Det gjelder enten du kjjøper biler i Norge eller importerer selv. Men igjen...ikke lån penger, ikke bind opp mye kapital før du vet hva du driver med og har skaffet deg erfaring!

Antall visninger