Revisjonshistorikk [tilbake]

Jeg har ikke noe problem med å forstå at dette er både frustrerende og irriterende. Ikke minst med den prosessen med feilsøking og de ulike tiltakene du har gjort for å komme til buss i dette. Det er absolutt lov å bli litt oppgitt.

Jeg har så vidt hørt om dette tidligere også. Så du er ikke helt alene om ha opplevd dette, men noen vanlig problemstilling er det ikke. Det overrasker meg litt at en elektriker ikke fanget opp dette med TN- og IT-nett. Det må jo være en del av hverdagen for dem.

Akkurat når det gjelder jussen rundt dette med en ny ladekabel og krav, rettigheter og forpliktelser rundt dette er jeg usikker. Husk at du spør en bilmekaniker – og ikke en jurist.

Men jeg tenker at om forhandler / importør har lyst til å beholde deg som kunde, så kommer dere fram til en løsning som begge parter kan leve med. De må jo kunne gi deg en skikkelig "gutte-pris" på dette? Du har jo allerede hatt en del utlegg rundt dette. Og gjort de oppmerksomme på en problemstilling som flere av kundene kan komme ut for. Jeg synes derfor det er litt ufint av dem å bare "stenge døra" helt.

På den annen side må det jo også det å kunne lade bilen også på fritidseiendommen være viktig for deg – slik at om dere deler på kostnaden så vil jo det uansett være bare en brøkdel av hva bilen din i utgangspunktet koster.

Mulig jeg er litt naiv, men en løsnings-orientert dialog er det jeg har mest tro på her. Det har jeg alltid hatt som utgangspunkt når jeg har jobbet med kunder hos ulike bilforhandlere. Det skal mye til om det ikke funker. Selv om det ikke blir full hjemmeseier.

Som nevnt jussen rundt dette er jeg ikke god nok på. Ønsker deg uansett lykke til med både Jaguar og lading!

Antall visninger