Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei De hadde problem med de 4 sylindrete bensin motorene før 2004 også. Uansett gjelder det ikke alle Bmw og modeller men ser ut som at økende motorkraft spiller inn her. Ingeniørene designer motorene med deler og matrialer spesifisert av dem, produksjonsmetoden er også lagt rettningslinjer for og kan hende det med vekt og bruk av tilstrekelig matrial kvalitet blir kompromitert av andre årsaker som fks pris. Og så er det med oljen da, er den virkelig så bra som vi tror og holder den virkelig mål i 30000 km som en longlife olje er garantert for. Kanskje han som blandet oljen hos Castrol ble trengt og ikke rakk toalettet :-). Ingeniørene kan prøve men ikke med sikkerhet forutspå sansynlig livslinje på de forskjellige komponentene og uansett ville de måtte anta at komponentene var 100% feilfrie. Når vi kommer til et kjede må flere ting stemme og bare en liten herdefeil etter at smijerns essen skal fylles på med kull på mandags morgen etter helgen kan drastisk foringe levetiden og blir tikkende bomber ang kostnad med å bytte motor. Det med kullfyrt smijerns esse greier jeg ikke å bakke opp helt men ilustrerer at når vi stadig nærmer oss tålegrenser for matrialer og produksjons metoder så øker feilmargin betraktelig. Hvordan greier man å få: Fjærlett, umenmeskelig sterkt, billig og lett å kjapt å produsere, tror Norulf skal tygge en stund på dette kinderegget før han som meg må innrømme at nei finnes ikke. Mvh Kviasen

Hei De hadde problem med de 4 sylindrete bensin motorene før 2004 også. Uansett gjelder det ikke alle Bmw og modeller men ser ut som at økende motorkraft spiller inn her. Ingeniørene designer motorene med deler og matrialer spesifisert av dem, produksjonsmetoden er også lagt rettningslinjer for og kan hende det med vekt og bruk av tilstrekelig matrial kvalitet blir kompromitert av andre årsaker som fks pris. Og så er det med oljen da, er den virkelig så bra som vi tror og holder den virkelig mål i 30000 km som en longlife olje er garantert for. Kanskje han som blandet oljen hos Castrol ble trengt og ikke rakk toalettet :-). Ingeniørene kan prøve men ikke med sikkerhet forutspå sansynlig livslinje på de forskjellige komponentene og uansett ville de måtte anta at komponentene var 100% feilfrie. Når vi kommer til et kjede må flere ting stemme og bare en liten herdefeil etter at smijerns essen skal fylles på med kull på mandags morgen etter helgen kan drastisk foringe levetiden og blir tikkende bomber ang kostnad med å bytte motor. Det med kullfyrt smijerns esse greier jeg ikke å bakke opp helt men ilustrerer at når vi stadig nærmer oss tålegrenser for matrialer og produksjons metoder så øker feilmargin betraktelig. Hvordan greier man å få: Fjærlett, umenmeskelig sterkt, billig og lett å kjapt å produsere, produsere og garantert aldri ryker, tror Norulf skal tygge en stund på dette kinderegget før han som meg må innrømme at nei finnes ikke. Mvh Kviasen

Antall visninger