1 | opprinnelige versjon |
Hei Einar Gjorde litt reasearch for morro skyld her og ser at det er ihvertfall 3 forskjellige motorer her, 1,6E, 1,8E og 2,0E og jeg regner med at ingen av disse motorene har samme dyser. De er gjerne fargekodet som fks blå, grå og brun. Det som er viktig for deg er fargen og at det er samme nummer på dysene hvis du vasker av de gamle skal du finne en tallrekke som skal komme igjen fra nummeret du har bestillt på ebay. Nevner et par ting til som kan gi problem og det er: 1. Plugger, pluggledninger kan være ganske så vriene og ettermarkeds deler duger ikke alltid. 2. Du sier det er ved kaldstart du strever og da skal innsprøytningen en liten stund gi noe mer bensin for å lette kaldstart så kan være problem med en temp føler. 3. Bensin pumpe eller bensintrykks regulator kan være svekket og får da ikke nok bensin til å gi den ønskede kallstarts doseringen 4. Tett bensinfilter kan gi alle disse problemene så skift dette. Lykke til videre Skriv gjerne et svar om årsak så blir det mye gøyere å lese for de som roter gjennom arkivet.
Mvh Kviasen