Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Alf Ja er ganske grei skuring dette men du må ha et multimeter med mulighet for å måle ampere likestrøm de koster et par hundre men er kjekke å ha så skaff et først som sist de kan brukes til alt mulig gøy på bil og i hjemmet ellers.

Koble av minuspolen på batteri still inn multimeter på riktig avlesning og sett pinnene på instrumentet mellom minuskontakten og batteriets minuspol. Krokodilleklemme på batteri klemme og en slangeklemme på minus polen brukes for å holde god kontakt. NB ikke sett på tenning eller forsøk å starte bilen da du nå er i feilsøk modus.

Nå kan man avlese strømtrekket som skal være ubetydelig og altså da bare noen milliampere for å holde klokke samt noe back up minne i drift er det mye større og kanskje nærmer seg 1 ampere så er strømtrekket betydelig da kobles Dab adapteren fra og man tar en ny avlesning faller strømtrekket nå ned på noen milliampere så vips har man løst dette problemet.

Er det ikke fra Dab adapter er det bare å fortsette med sikringer og rele til du finner kretsen som har feilen.

Du nevner kyndig bilrepratør men det sier meg først og fremst at han reparerer bilen og ikke nødvendigvis det bilelektriske og ja det går å gjøre feil her. Men før du drar bort og vekker han sent på kvelden må du også samtidig finne ut om bilens batteri lades korrekt og fordi om batteriet er nytt kan til og med de ha produksjons feil.

Mvh Kviasen

Hei Alf Ja er ganske grei skuring dette men du må ha et multimeter med mulighet for å måle ampere likestrøm de koster et par hundre men er kjekke å ha så skaff et først som sist de kan brukes til alt mulig gøy på bil og i hjemmet ellers.

Koble av minuspolen på batteri still inn multimeter på riktig avlesning og sett pinnene på instrumentet mellom minuskontakten og batteriets minuspol. Krokodilleklemme på batteri klemme og en slangeklemme på minus polen brukes for å holde god kontakt. NB ikke sett på tenning eller forsøk å starte bilen da du nå er i feilsøk modus.modus og all strøm nå passerer instrumentet og de tynne probe kablene.

Nå kan man avlese strømtrekket som skal være ubetydelig og altså da bare noen milliampere for å holde klokke samt noe back up minne i drift er det mye større og kanskje nærmer seg 1 ampere så er strømtrekket betydelig da kobles Dab adapteren fra og man tar en ny avlesning faller strømtrekket nå ned på noen milliampere så vips har man løst dette problemet.

Er det ikke fra Dab adapter er det bare å fortsette med sikringer og rele til du finner kretsen som har feilen.

Du nevner kyndig bilrepratør men det sier meg først og fremst at han reparerer bilen og ikke nødvendigvis det bilelektriske og ja det går å gjøre feil her. Men før du drar bort og vekker han sent på kvelden må du også samtidig finne ut om bilens batteri lades korrekt og fordi om batteriet er nytt kan til og med de ha produksjons feil.

Mvh Kviasen

Hei Alf Ja er ganske grei skuring dette men du må ha et multimeter med mulighet for å måle ampere likestrøm de koster et par hundre men er kjekke å ha så skaff et først som sist de kan brukes til alt mulig gøy på bil og i hjemmet ellers.

Koble av minuspolen på batteri still inn multimeter på riktig avlesning og sett pinnene på instrumentet mellom minuskontakten og batteriets minuspol. Krokodilleklemme på batteri klemme og en slangeklemme på minus polen brukes for å holde god kontakt. NB ikke sett på tenning eller forsøk å starte bilen da du nå er i feilsøk modus og all strøm nå passerer instrumentet og de tynne probe kablene.

Nå kan man avlese strømtrekket som skal være ubetydelig og altså da bare noen milliampere for å holde klokke samt noe back up minne i drift drift, er det mye større og kanskje nærmer seg 1 ampere så er strømtrekket betydelig da kobles Dab adapteren fra og man tar en ny avlesning faller strømtrekket nå ned på noen milliampere så vips har man løst dette problemet.

Er det ikke fra Dab adapter er det bare å fortsette med sikringer og rele til du finner kretsen som har feilen.

Du nevner kyndig bilrepratør men det sier meg først og fremst at han reparerer bilen og ikke nødvendigvis det bilelektriske og ja det går å gjøre feil her. Men før du drar bort og vekker han sent på kvelden må du også samtidig finne ut om bilens batteri lades korrekt og fordi om batteriet er nytt kan til og med de ha produksjons feil.

Mvh Kviasen

Hei Alf Ja er ganske grei skuring dette men du må ha et multimeter med mulighet for å måle ampere likestrøm de koster et par hundre men er kjekke å ha så skaff et først som sist de kan brukes til alt mulig gøy på bil og i hjemmet ellers.

Koble av minuspolen på batteri still inn multimeter på riktig avlesning og sett pinnene på instrumentet mellom minuskontakten og batteriets minuspol. Krokodilleklemme på batteri klemme og en slangeklemme på minus polen brukes for å holde god kontakt. NB ikke sett på tenning eller forsøk å starte bilen da du nå er i feilsøk modus og all strøm nå passerer instrumentet og de tynne probe kablene.

Nå kan man avlese strømtrekket som skal være ubetydelig og altså da bare noen milliampere for å holde klokke samt noe back up minne i drift, er det mye større og kanskje nærmer seg 1 ampere så er strømtrekket betydelig da kobles Dab adapteren fra og man tar en ny avlesning faller strømtrekket nå ned på noen milliampere så vips har man løst dette problemet.

Er det ikke fra Dab adapter er det bare å fortsette med sikringer og rele til du finner kretsen som har feilen.

Du nevner kyndig bilrepratør men det sier meg først og fremst at han reparerer bilen biler og ikke nødvendigvis det bilelektriske og ja det går å gjøre feil her. Men før du drar bort og vekker han sent på kvelden må du også samtidig finne ut om bilens batteri lades korrekt og fordi om batteriet er nytt kan til og med de ha produksjons feil.

Mvh Kviasen

Antall visninger