Revisjonshistorikk [tilbake]

Vops....glemte jo den delen av problemstillingen....det er helt korrekt som Kamerat K sier, du får IKKE erstatning for verditap her! Det får du ikke om det smalt....forsikringsbransjen gir IKKE ved dørene. Derimot...dersom bilen hadde vært eldre og du hadde fått en teoretisk verdiøkning ville det ikke vært noen bombe om en form for fratrekk kom på banen....men normalt sett løses dette ved at man benytter brukte deler.

Og enda mer normalt er det at biler som er eldre enn si 3 år blir kondemnert for en bulka skjerm. Jeg klør meg rett og slett i hue, er skadetaksten blåst opp her...? For alle praktiske hensyn, utgjør skadetaksten 60 % eller mer av nypris hhv bilens markedsverdi på skadetidspunktet, er kondemnasjon regelen, ikke unntaket. Uavhengig av dette, som kamerat K sier, saksbehandlerne er noen vriompeiser! Ikke bare de, takstmennene er IKKE uavhengige, de lever av å levere det selskapet sier de skal levere. Legg til at alle aktører i forsikringsbransjen har et helt kobbel med fast ansatte advokater som er der bare for EN ting....den ene tingen er IKKE å være grei mot kundene. Det eneste alternativet jeg kan se, er å be NAF om et kvalifisert råd. ellers er jo ikke den pillen du må svelge så vanvittig stor...det kunne vært verre.

Men.....et STORT men: dette er med sikkerhet en så omfattende reparasjon at du bør la NAF sjekke at den er fabgmessig og korrekt utført. Koster litt.....men dette med et NAF-medlemskap uten veihjelp er en knallgod investering i det øyeblikk du har et juridisk, garantirelatert eller annet problem med bilen(e) dine. Bla har man avtaler med et landsdekkende nett av advokater som virkelig kan dette med bil og erstatningsrett. Spesielt i saker der det er personskade, kan en dyktig advokat utgjøre en forskjell i både 6- og 7-siffret størrelsesorden. At du ikke havna på sykehus etter en kollisjon som ødela bilen din så mye? Gå i kjerka og brenn et lys ved første anledning!

Antall visninger