Revisjonshistorikk [tilbake]

Akkurat det med tommer vs metric glemte jeg i farta, broder sin FrreogBevare hadde jo faktisk metric! Ellers ligger vel min avdøde bror og banker i kistelokket bare man sier ordet "Landrrover" på kjerkegården, han fikk sin porsjon og vel så det når han kjøpte en feiende flott ny Freelander en gang i tiden...den gang Volvo Norge hadde noe kokkelimonkle og solgte slike biler. Bortsett fra en hel gullrekke med feil fordi de som utførte "service" ved merkeverkstdet ikke gadd å lese serviceinstruksen, om de i det hele tatt gjorde noe mer enn å skrive faktura, er det noe med nevnte importør og begrepet "garanti"....hele bilen er pr definisjon en eneste stor slitasjedel! Derved ble det ekstraordinære kostnader på langt over 100.000 på null komma null, og broder daua på seg før han fikk nøsta opp saken....han var så fortvile at han bytta Landroveren med en Mittibuski.

At broder lot seg forlede til å kjøpe en sånn bil, hadde nok med at han en stund eide en -55 Landrover. Den var både grei å skru på og grei å eie, omtrent like lite komfortabel som en Japse-SUV var den også.....som jeg alltid sa når jeg innimellom kjørte Nissan XTrail på jobben: det er en bil som virkelig føles som å kjøre nevnte Landrover....fra 1955 :-) Og 55'en var altså tommer :-)

Nei, kos dere med de engelsk-engelske bilene deres, for all del, vi har alle være gleder! Jeg har blitt så feit og doven at jeg knapt nok gidder å skru lenger, men som nevnt i andre sammenhenger, jeg sjekker jenvlig bilen min sjæl, og har en god dialog med min faste verkstedsforbindelse som vet hva jeg forventer. Det er bokstavelig talt min sikkerhet det dreier seg om, legg til at jeg med jevne mellomrom kjører på tur til den russiske føderasjon...man vil IKKE bli stående ute i skauen i Karelia!

Derav også rådet om leibil / tog til kameraten som har vært maks uheldig. Bank i bordet, jeg har aldri opplevd det sjæl, men jeg kjenner mange som har gjort det. Når jeg hadde litt mer spennende biler tidligere, skremte jeg bilen med en 50-kilos verktøykasse ( i tillegg til det verkstøyet som fulgte med bilen, med Lada innebærer det VELDIG mye) og en eske med diverse deler. Fikk vel aldri bruk for det, den ene gangen viftereima røyk kjørte jeg hjem på en strømpe som jeg snurra rundt og kjøynt sammen. Det er litt verre med en svær SUV, for ikke å snakke om at det neppe nytter å skremme en engelsk bil med noe så banalt som en verktøykasse!

Alle gode ønsker, trampeklapp for at alle SANNE ENTUSIASTER!

Antall visninger