Revisjonshistorikk [tilbake]

Ja mye bra skrevet av Norulf her men legger likevel til et par synspunkter her. Først og fremst er de produktene som brukes til understellsbehandling utviklet med tanke på at bilens karroseri er i stål så derfor hvordan virker de egentlig på aluminium ?. Aluminium er et galvanisk ustabilt materiale som lett lar seg ofre i kontakt med fks stål og påvirkes kraftig av krypstrømmer som Norulf har nevnt og rammer spesielt de som har sitt arbeid offshore, sprøyter man da et god stoff over et område som absolutt ikke må komme i galvanisk kontakt med hverandre og stoffet ikke da er absolutt og 100% garantert ikke ledende og her snakker jeg ikke bare om selve stoffet men også rengjøring av utstyr som skal brukes til formålet da enhver forurensning kan lede til galvaniske krypstrømmer. Dernest er det verkstedene som utfører dette og har de erfaring med dette nei neppe så da er problemstillingen plutselig blitt ganske kompleks. Bennys svar var også helt riktig her hvis du har rustbehandlet bilen din og sprøytet inn god stoff i dørene og det viser seg senere at de blir halfulle av vann som skvalper inni der på grunn av at dreneringshullene går tett og ødelegger elektronikken og kanskje heise mekanismen var det da så lurt og gjøre det og hvem tar ansvaret ?. Så til dette med å borre huller for å sprøyte inn godstoffet vet virkelig de som gjør dette at det ikke finnes kabler eller el bokser, sensorer osv bak der hvor kan det borres osv ?. Sikker på at Tesla ville gått med på dette hvis de viste nøyaktig hvilke stoffer som ble brukt samt hvor på bilen og at de som utførte dette måtte gjennomgå en form for opplæring.

Mvh Kviasen

Ja mye bra skrevet av Norulf her men legger likevel til et par synspunkter her. Først og fremst er de produktene som brukes til understellsbehandling utviklet med tanke på at bilens karroseri er i stål så derfor hvordan virker de egentlig på aluminium ?. Aluminium er et galvanisk ustabilt materiale som lett lar seg ofre i kontakt med fks stål og påvirkes kraftig av krypstrømmer som Norulf har nevnt og rammer spesielt de som har sitt arbeid offshore, sprøyter man da et god stoff over et område som absolutt ikke må komme i galvanisk kontakt med hverandre og stoffet ikke da er absolutt og 100% garantert ikke ledende og her snakker jeg ikke bare om selve stoffet men også rengjøring av utstyr som skal brukes til formålet da enhver forurensning kan lede til galvaniske krypstrømmer. Dernest er det verkstedene som utfører dette og har de erfaring med dette nei neppe så da er problemstillingen plutselig blitt ganske kompleks. Bennys svar var også helt riktig her hvis du har rustbehandlet bilen din og sprøytet inn god stoff i dørene og det viser seg senere at de blir halfulle av vann som skvalper inni der på grunn av at dreneringshullene går tett og ødelegger elektronikken og kanskje heise mekanismen var det da så lurt og gjøre det og hvem tar ansvaret ?. Så til dette med å borre huller for å sprøyte inn godstoffet vet virkelig de som gjør dette at det ikke finnes kabler eller el bokser, sensorer osv bak der hvor kan det borres osv ?. Sikker på at Tesla ville gått med på dette hvis de viste nøyaktig hvilke stoffer som ble brukt samt hvor på bilen og at de som utførte dette måtte gjennomgå en form for opplæring.opplæring for å bli godkjent for å behandle Tesla. Var bare en tanke dette men om den er riktig hva vet jeg?.

Mvh Kviasen

Ja mye bra skrevet av Norulf her men legger likevel til et par synspunkter her. Først og fremst er de produktene som brukes til understellsbehandling utviklet med tanke på at bilens karroseri er i stål så derfor hvordan virker de egentlig på aluminium ?. Aluminium er et galvanisk ustabilt materiale som lett lar seg ofre i kontakt med fks stål og påvirkes kraftig av krypstrømmer som Norulf har nevnt og rammer spesielt de som har sitt arbeid offshore, sprøyter man da et god stoff over et område som absolutt ikke må komme i galvanisk kontakt med hverandre og stoffet ikke da er absolutt og 100% garantert ikke ledende og her snakker jeg ikke bare om selve stoffet men også rengjøring av utstyr som skal brukes til formålet da enhver forurensning kan lede til galvaniske krypstrømmer. Dernest er det verkstedene som utfører dette og har de erfaring med dette nei neppe så da er problemstillingen plutselig blitt ganske kompleks. Bennys svar var også helt riktig her hvis du har rustbehandlet bilen din og sprøytet inn god stoff i dørene og det viser seg senere at de blir halfulle av vann som skvalper inni der på grunn av at dreneringshullene går tett og ødelegger elektronikken og kanskje heise mekanismen var det da så lurt og gjøre det og hvem tar ansvaret ?. Så til dette med å borre huller for å sprøyte inn godstoffet vet virkelig de som gjør dette at det ikke finnes kabler eller el bokser, sensorer osv bak der hvor kan det borres osv ?. og gud måtte forby det fks et batteri ?????. Sikker på at Tesla ville gått med på dette hvis de viste nøyaktig hvilke stoffer som ble brukt samt hvor på bilen og at de som utførte dette måtte gjennomgå en form for opplæring for å bli godkjent for å behandle Tesla. Var bare en tanke dette men om den er riktig hva vet jeg?.

Mvh Kviasen

Ja mye bra skrevet av Norulf her men legger likevel til et par synspunkter her. Først og fremst er de produktene som brukes til understellsbehandling utviklet med tanke på at bilens karroseri er i stål så derfor hvordan virker de egentlig på aluminium ?. Aluminium er et galvanisk ustabilt materiale som lett lar seg ofre i kontakt med fks stål og påvirkes kraftig av krypstrømmer som Norulf har nevnt og rammer spesielt de som har sitt arbeid offshore, sprøyter man da et god stoff over et område som absolutt ikke må komme i galvanisk kontakt med hverandre og stoffet ikke da er absolutt og 100% garantert ikke ledende og her snakker jeg ikke bare om selve stoffet men også rengjøring av utstyr som skal brukes til formålet da enhver forurensning kan lede til galvaniske krypstrømmer. Dernest er det verkstedene som utfører dette og har de erfaring med dette nei neppe så da er problemstillingen plutselig blitt ganske kompleks. Bennys svar var også helt riktig her hvis du har rustbehandlet bilen din og sprøytet inn god stoff i dørene og det viser seg senere at de blir halfulle av vann som skvalper inni der på grunn av at dreneringshullene går tett og ødelegger elektronikken og kanskje heise mekanismen var det da så lurt og gjøre det og hvem tar ansvaret ?. Så til dette med å borre huller for å sprøyte inn godstoffet vet virkelig de som gjør dette at det ikke finnes kabler eller el bokser, sensorer osv bak der hvor kan det borres og gud måtte forby det fks et batteri ?????. Sikker på at Tesla ville gått med på dette hvis de viste nøyaktig hvilke stoffer som ble brukt samt hvor på bilen og at de som utførte dette måtte gjennomgå en form for opplæring for å bli godkjent for å behandle Tesla. Var bare en tanke dette men om den er riktig hva vet jeg?.

Mvh Kviasen