Revisjonshistorikk [tilbake]

Tja...omtent samme pris som andre biler i markedet. Grei nok utstyrspakke, vær imidlertid pås på at sensorene i det adaptive understellet kan vise seg å ha begrenset levetid. Ha du trenger av dette utstyret, er diskutabelt, men med en liten benziner i en såvidt tung bil er DSG noe du blir glad i. På landeveien blir du lykkelig med adaptiv cruisekontroll....og det du egentlig IKKE har lista opp her, er at Passat har et høyt sikkerhetsnivå, både mhp passiv og aktiv sikkerhet. En grei familiebil med nok plass, god drivstoff-økonomi, ved langkjøring kjører du bilen i hybridmodus og lar den passe seg sjæl...ved småkjøring og mulighet for hjemmelading kan du kjøre elektrisk om du ønsker...husk dog at bensinmotoren er den som sørger for varme....som i alle andre hybrider. Du har også et av markedets best fungerne antispinn/ESP systemer, og med 61.000 km er ikke bilen engang innkjørt.

Et ankepunkt for noen er relativt lav hengervekt, men 1600 kilo holder en stund. Nei, du har heller ikke verdens sprekeste ytelse, selv om samlet systemeffekt ser imponerende ut, er det ikke riktig like mye futt i en hybrid som si en 2.0 TSI eller 2.0 TDI. Men det er mer enn nok for norske forhold. Med "sedan" har du også et karosserie som etter mitt syn er penere enn stasjonsvogna, og du har like mye bagasjeplass, om ikke mer. Du slipper også å få bagasjen i bakhue ved en bråbrems. Ja, du får LITT mindre igjen for bilen om du eventuelt skal selge den, men so what? Det dreier seg om småpenger i den store sammnehngen, så kos deg med en fin bil i mange år fremover! Lykke til!

Antall visninger