Revisjonshistorikk [tilbake]

Ja, en sedan er en minst like god bruktbil, enn si brukssbil som både combi og stasjonsvogn. Rett nok litt mer kav om du skal trøkke en TV ned i bagasjerommet, men hvor ofte gjør du egentlig det? Når du skriver "østlandsområdet" tenker jeg ellers på at du bør være litt ops på rust, f.ex Oslo-gryta burde vært omdøpt til Salt Lake City om vinteren....jeg ville nok lagt det geografiske søkeområdet ut over det ganske land. Og som Benny alltid sier: kjøp heller en litt dyrere bil i god stand enn den billigste du kan finne, det lønner seg både på kort sikt og litt lengre sikt. Tilstandsrapport og komplett historikk bær være regelen, ikke unntaket, ellers avhenger svakhetene av hvilken motor som sitter under panseret....rundt 300.000 synes å være en magisk grense for dieselmotorene. Det er ikke rare greiene sammenlignet med andre aktører i markedet, men si at du kjøper en bil som er rulla 100', da har du minst 200' igjen.

Mhp utstyrsnivået tenker jeg at på en såvidt gammel bil, som du antagelig kjøper for å ha en grei bil til daglig bruk, betyr det mindre om bilen er "Executive" eller helt ordinær, skinnseter og mer eller mindre jalla-prega "utstyr" betyr lite her, fokuser heller på at du skal ha en bil i best mulig stand. Og igjen...dette med RUST er det aller viktigste her, om bilen du kjøper har lite eller ingen rust, kjør den direkte til understellsbehandling etter kjøp og følg opp med jevnlig etterbehandling, så har du en god bil i mange år fremover! Ta vare på bilen og den tar vare på deg! Lykke til!