Revisjonshistorikk [tilbake]

Yes, denne bilen varer lenger enn lengst, og såvidt jeg ser vet du å ta vare på den. Ja, motoren kan si takk for seg etter noen hundre tusen, det dreier seg tross alt om en liten benziner, men glem ikke at en motor egentlig bare er en stor legokloss: enkel å skifte, og en byttemotor får du rimelig. Da har du plutselig bil som ruller enda en halv million....gitt to ting: at du fortsatt passer sånn passe på bilen din, og ikke minst: at den en eller annen gang på veien har fått understellsbehandling fra en mann som kan sine ting og jevnlig oppfølging i form av etterbehandling, typisk med 2-3 års intervaller, avhengig av hvor mye og hvor du kjører. Det er så enkelt som at alt annet er enkelt å bytte, men begynner det å ruste, koster det plutselig mye mer enn det smaker. Det er rust som tar livet av en god bil, ikke resten av leamikken! Ellers har jo ikke Bennys TDI rulla stort, både jeg og en f.d kollega kjørte Passatene våre til rundt en halv mille uten nevneverdige problemer. Jeg hadde kjørt Passaten min den dag i dag om den ikke hadde blitt smadra av en trafikal idiot.

Og ja...reg reim skifte er rundt 120, men pass på at strammehjul og det som ellers er anbefalt å skifte, blir skiftet samtidig! Dette har vært kritisk på TDI, og er neppe annerledes på benzinerne. Sier som Benny, ta vare på bilen og kos deg med den i mange år fremover!

Antall visninger