Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei, her har du møtt en av mange gode grunner til grundig prøvekjøring og vurdering av familiens behov FØR man går hen og gjør en såvidt stor investering som bil jo er her hjemme! I ditt sted ville jeg definitivt gått et par runder med meg sjæl før jeg løpte avsted for å bytte ut en praktisk talt ny bil, det er så enkelt som at i det øyeblikk du setter deg i bilen hos forhandler, har den rast 50.000 i verdi. Etter et halvt år risikerer du å tape enda mer, har en bekjent som bare MÅ bytte bil ed 8-10 måneders mellomrom....nå har han tapt 150.000 - et hundre og femti tusen - to ganger på rappen når han byttet inn sine nesten-nye biler hos den "greie" merkeforhandleren! Forøvrig....Toyota....

For å si det sånn: om du selger nå eller lever med litt misnøye et par-tre år, gjør en vesensforskjell i form av verditap pr kilometer. Å bytte bil etter et halvår god butikk for kjøper, men tilsvarende veldig, veldig dårlig butikk for deg. Noe kynisk sett, timebetalinga for hver time du er misfornøyd er veldig god, det er de færreste forunt å ha så god lønn for den jobben de har! Nei, Auris er heller ikke my cup of tea, men det er en grei liten bil som fyller mange av de behovene en liten familie har.

Å bytte inn en bil med heftelse/lån eller selge den, er problemfritt så lenge du gjør ting riktig. Ved innbytte har forhandlerne sine rutiner for dette. Ved privat salg er det enkleste å la din bankforbindelse stå for det økononomiske oppgjøret mellom deg og kjøper. Det innebærer bla at salgspantet slettes av banken når salgsummen er innbetalt fra kjøper. Ellers skal dette selvfølgelig opplyses og være en del av avtaleteksten i salgskontrakten.

Antall visninger