Revisjonshistorikk [tilbake]

Ja Espen er ikke så rart de sier det begynner å bli ukjent territorium når bilen snart har like mye lakk som en hotrod. Jag ville tenkt at orginal lakk pluss et par omlakkeringer ville vært ok altså maks 300-350 my men over dette ville jeg nok kontaktet faglig assistanse. Bmw selv har kanskje ikke variabler nok i sine rettningslinjer for omlakkering her til å ta vare på ditt spesifikke problem og da må man lene seg på fabrikanten av lakken og i dette tilfellet Basf og i bunn og grunn er det også dette verkstedet som utfører jobben må forholde seg til. Merk at når det måles my blir det målt helt til stålet så hvis bilens del som er reparert fks er belagt med flytesparkel så er dette med i målingen og må trekkes bort da det ikke er en del av lakksystemet og dette kan utgjøre faktisk flere hundre my alene.

Vel som du ser Espen så blir det nok en kamp for å innhente nødvendi info ser ikke ut til at hverken Bmw eller Basf står på pinne for deg her. Det med lakk som du sier når bilen selges er ikke så stort problem, det de fleste er redde for er kollisjons skader og da aller helst dårlige reprasjoner eller skjuling av rustanngrep. Er bilen lakket opp profesjonellt så har det lite eller ingen innvirkning så lenge årsaken er klar og jobben er dokumentert. Kanskje det er en lakk spesialist innpå forumether som kan kommentere litt her.

Mvh Kviasen

Antall visninger