1 | opprinnelige versjon |
Hei! Takk for lynraskt svar!! Jeg var litt uklar i formuleringen min angående lakkering og hvem som har foretatt vurderingen. Det er det lokale lakkeringsverkstedet BMW verkstedet har benyttet som har kommet med dette, ikke BMW. Jeg har bedt om dokumentasjon fra lakkprodusenten, men det ønsker de ikke/kan de ikke fremlegge. Antar at dette er essensielt for en lakkprodusent å ha dette tydelig dokumentert slik at det enkelte lakkeringsverkstedet skal ha tydelige retningslinjer å forholde seg til? Jeg har funnet og vist dem et slikt dokument fra produsenten BASF og der står det tydelig at det skal slipes ned om reparasjonen overstiger 250-300 my, men dette var ikke av betydning mente lakkerer/BMW. Så i dette tilfellet er det altså lakkerer sin udokumenterte uttalelse som er grunnlaget. Jeg har også forsøkt få BMW Norge i tale, men de avviser meg bare uten å svare noe som helst. Frustrerende situasjon når BMW verkstedet ikke vil/klarer/ønsker å fremskaffe dokumentasjonen jeg ber om slik at jeg kan være trygg på at reparasjonen er fagmessig korrekt utført og som kan slå tilbake på meg om jeg feks selger bilen om et par år. Burde BMW legge frem skikkelig dokumentasjon på dette, eller er det noe jeg bare kan glemme? Jeg tror egentlig ikke det er mange biler med så tykk lakk som jeg har nå, og dermed litt ukjent farvann for verkstedet som jeg har inntrykk av ikke har svar.