Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Er ikke helt sikker på hva du mener her, er det kanskje at den Norske stats hk avgift skylder deg disse hestekreftene eller at Toyota gjør det? Alle motor fabrikanter oppgir svinghjuls effekt og det er dette som registreres som motorens effekt og som blir avgift grunnlag. Hvor mye som tapes kan bare nøyaktig måles med en chassis dyno som måler effekt på drivhjul men det er opptil flere variabler her så ville blitt umulig komplisert å forholde seg til. Det du sier at det drar ned det motoren har medfører ikke riktighet. Enkleste måten for deg er å bestille time hos en plass de har svinghjuls dyno og skulle det vise seg at den mangler et par hk i forhold til ny kan du få et dokument som viser testen. Viser testen fks 137 hk kan du nå med loven i hand kjøpe trimm chipp og trimme til 147 hk men få det stemplet i vognkort for sikkerhet skyld, alt over 147 hk skal det betales avgift for. Eu skal du ikke bry deg med hvis det er stemplet i vognkortet og ikke noe henger løst og dingler umder panseret. Men stusser litt da du sier det er en Avensis bensin 2,0 og 147 hk hvis jeg husker rett har den ikke turbo og kan da heller ikke trimmes foruten kanskje i beste fall noen få hk, men hvis du monterer turbo, ny innsugs manifold, ny eksos manifold, ladeluft kjøler, nye injectorer og en ny motor Ecu som gir den nødvendige ekstra bensin mengden den trenger så kanskje. Det er inngående moment fra motor som automatkassen velges fra ikke effekt. Trimmer du 4-5 hk så tåler automat kassen dette uten problem hvis den ikke er 20 år gammel og er du i tvil så skriv til Toyota Markeds avdeling eller Produksjons avdeling så er du helt sikker. Lykke til Mvh Kviasen

Hei Er ikke helt sikker på hva du mener her, er det kanskje at den Norske stats hk avgift skylder deg disse hestekreftene eller at Toyota gjør det? Alle motor fabrikanter oppgir svinghjuls effekt og det er dette som registreres som motorens effekt og som blir avgift grunnlag. Hvor mye som tapes kan bare nøyaktig måles med en chassis dyno som måler effekt på drivhjul men det er opptil flere variabler her så ville blitt umulig komplisert å forholde seg til. Det du sier at det drar ned det motoren har medfører ikke riktighet. Enkleste måten for deg er å bestille time hos en plass de har svinghjuls dyno og skulle det vise seg at den mangler et par hk i forhold til ny kan du få et dokument som viser testen. Viser testen fks 137 hk kan du nå med loven i hand kjøpe trimm chipp og trimme til 147 hk men få det stemplet i vognkort for sikkerhet skyld, alt over 147 hk skal det betales avgift for. Eu skal du ikke bry deg med hvis det er stemplet i vognkortet og ikke noe henger løst og dingler umder under panseret. Men stusser litt da du sier det er en Avensis bensin 2,0 og 147 hk hvis jeg husker rett har den ikke turbo og kan da heller ikke trimmes foruten kanskje i beste fall noen få hk, men hvis du monterer turbo, ny innsugs manifold, ny eksos manifold, ladeluft kjøler, nye injectorer og en ny motor Ecu som gir den nødvendige ekstra bensin mengden den trenger så kanskje. Det er inngående moment fra motor som automatkassen velges fra ikke effekt. Trimmer du 4-5 hk så tåler automat kassen dette uten problem hvis den ikke er 20 år gammel og er du i tvil så skriv til Toyota Markeds avdeling eller Produksjons avdeling så er du helt sikker. Lykke til Mvh Kviasen

Hei Er ikke helt sikker på hva du mener her, er det kanskje at den Norske stats hk avgift skylder deg disse hestekreftene eller at Toyota gjør det? Alle motor fabrikanter oppgir svinghjuls effekt og det er dette som registreres som motorens effekt og som blir avgift grunnlag. Hvor mye som tapes kan bare nøyaktig måles med en chassis dyno som måler effekt på drivhjul men det er opptil flere variabler her så ville blitt umulig komplisert å forholde seg til. Det du sier at det drar ned det motoren har yter medfører ikke riktighet. Enkleste måten for deg er å bestille time hos en plass de har svinghjuls dyno og skulle det vise seg at den mangler et par hk i forhold til ny kan du få et dokument som viser testen. Viser testen fks 137 hk kan du nå med loven i hand kjøpe trimm chipp og trimme til 147 hk men få det stemplet i vognkort for sikkerhet skyld, alt over 147 hk skal det betales avgift for. Eu skal du ikke bry deg med hvis det er stemplet i vognkortet og ikke noe henger løst og dingler under panseret. Men stusser litt da du sier det er en Avensis bensin 2,0 og 147 hk hvis jeg husker rett har den ikke turbo og kan da heller ikke trimmes foruten kanskje i beste fall noen få hk, men hvis du monterer turbo, ny innsugs manifold, ny eksos manifold, ladeluft kjøler, nye injectorer og en ny motor Ecu som gir den nødvendige ekstra bensin mengden den trenger så kanskje. Det er inngående moment fra motor som automatkassen velges fra ikke effekt. Trimmer du 4-5 hk så tåler automat kassen dette uten problem hvis den ikke er 20 år gammel og er du i tvil så skriv til Toyota Markeds avdeling eller Produksjons avdeling så er du helt sikker. Lykke til Mvh Kviasen

Hei Er ikke helt sikker på hva du mener her, er det kanskje at den Norske stats hk avgift skylder deg disse hestekreftene eller at Toyota gjør det? Alle motor fabrikanter oppgir svinghjuls effekt og det er dette som registreres som motorens effekt og som blir avgift grunnlag. Hvor mye som tapes kan bare nøyaktig måles med en chassis dyno som måler effekt på drivhjul men det er opptil flere variabler her så ville blitt umulig komplisert å forholde seg til. Det du sier at det drar ned det motoren yter medfører ikke riktighet. Enkleste måten for deg er å bestille time hos en plass de har svinghjuls dyno og skulle det vise seg at den mangler et par hk i forhold til ny kan du få et dokument som viser testen. Viser testen fks 137 hk kan du nå med loven i hand kjøpe trimm chipp og trimme til 147 hk men få det stemplet i vognkort for sikkerhet skyld, alt over 147 hk skal det betales avgift for. Eu skal du ikke bry deg med hvis det er stemplet i vognkortet og ikke noe henger løst og dingler under panseret. Men stusser litt da du sier det er en Avensis bensin 2,0 og 147 hk hvis jeg husker rett har den ikke turbo og kan da heller ikke trimmes foruten kanskje i beste fall noen få hk, men hvis du monterer turbo, ny innsugs manifold, ny eksos manifold, ladeluft kjøler, nye injectorer og en ny motor Ecu som gir den nødvendige ekstra bensin mengden den trenger så kanskje. Det er inngående moment fra motor som automatkassen velges fra ikke effekt. Trimmer du 4-5 hk så tåler automat kassen dette uten problem hvis den ikke er 20 år gammel og er du i tvil så skriv til Toyota Markeds avdeling eller Produksjons avdeling så er du helt sikker. Lykke til Mvh Kviasen

Hei Er ikke helt sikker på hva du mener her, er det kanskje at den Norske stats hk avgift skylder deg disse hestekreftene eller at Toyota gjør det? Alle motor fabrikanter oppgir svinghjuls effekt og det er dette som registreres som motorens effekt og som blir avgift grunnlag. Hvor mye som tapes kan bare nøyaktig måles med en chassis dyno som måler effekt på drivhjul men det er opptil flere variabler her så ville blitt umulig komplisert å forholde seg til. Det du sier at det drar ned det motoren yter medfører således ikke riktighet. Enkleste måten for deg er å bestille time hos en plass de har svinghjuls dyno og skulle det vise seg at den mangler et par hk i forhold til ny kan du få et dokument som viser testen. Viser testen fks 137 hk kan du nå med loven i hand kjøpe trimm chipp og trimme til 147 hk men få det stemplet i vognkort for sikkerhet skyld, alt over 147 hk skal det betales avgift for. Eu skal du ikke bry deg med hvis det er stemplet i vognkortet og ikke noe henger løst og dingler under panseret. Men stusser litt da du sier det er en Avensis bensin 2,0 og 147 hk hvis jeg husker rett har den ikke turbo og kan da heller ikke trimmes foruten kanskje i beste fall noen få hk, men hvis du monterer turbo, ny innsugs manifold, ny eksos manifold, ladeluft kjøler, nye injectorer og en ny motor Ecu som gir den nødvendige ekstra bensin mengden den trenger så kanskje. Det er inngående moment fra motor som automatkassen velges fra ikke effekt. Trimmer du 4-5 hk så tåler automat kassen dette uten problem hvis den ikke er 20 år gammel og er du i tvil så skriv til Toyota Markeds avdeling eller Produksjons avdeling så er du helt sikker. Lykke til Mvh Kviasen

Hei Er ikke helt sikker på hva du mener her, er det kanskje at den Norske stats hk avgift skylder deg disse hestekreftene eller at Toyota gjør det? Alle motor fabrikanter oppgir svinghjuls effekt og det er dette som registreres som motorens effekt og som blir avgift grunnlag. Hvor mye som tapes kan bare nøyaktig måles med en chassis dyno som måler effekt på drivhjul men det er opptil flere variabler her så ville blitt umulig komplisert å forholde seg til. Det du sier at det drar ned det motoren yter medfører således ikke riktighet. Enkleste måten for deg er å bestille time hos en plass de har svinghjuls dyno dyno, demontere motoren og få den montert i denne for test og skulle det vise seg at den mangler et par hk i forhold til ny kan du få et dokument som viser testen. test resultatet. Viser testen fks 137 hk kan du nå med loven i hand kjøpe trimm chipp og trimme til 147 hk men få det stemplet i vognkort for sikkerhet skyld, alt over 147 hk skal det betales avgift for. Eu skal du ikke bry deg med hvis det er stemplet i vognkortet og ikke noe henger løst og dingler under panseret. Men stusser litt da du sier det er en Avensis bensin 2,0 og 147 hk hvis jeg husker rett har den ikke turbo og kan da heller ikke trimmes foruten kanskje i beste fall noen få hk, men hvis du monterer turbo, ny innsugs manifold, ny eksos manifold, ladeluft kjøler, nye injectorer og en ny motor Ecu som gir den nødvendige ekstra bensin mengden den trenger så kanskje. Det er inngående moment fra motor som automatkassen velges fra ikke effekt. Trimmer du 4-5 hk så tåler automat kassen dette uten problem hvis den ikke er 20 år gammel og er du i tvil så skriv til Toyota Markeds avdeling eller Produksjons avdeling så er du helt sikker. Lykke til Mvh Kviasen

Hei Er ikke helt sikker på hva du mener her, er det kanskje at den Norske stats hk avgift skylder deg disse hestekreftene eller at Toyota gjør det? Alle motor fabrikanter oppgir svinghjuls effekt og det er dette som registreres som motorens effekt og som blir avgift grunnlag. Hvor mye som tapes kan bare nøyaktig måles med en chassis dyno som måler effekt på drivhjul men det er opptil flere variabler her så ville blitt umulig komplisert å forholde seg til. Det du sier at det drar ned det motoren yter medfører således ikke riktighet. riktighet motoren yter nøyaktig det samme og er helt uvitende om tapene som bilfabrikantenevelger å montere etter svinghjulet. Enkleste måten for deg er å bestille time hos en plass de masin lab som har svinghjuls dyno, demontere motoren og få den montert i denne for test og skulle det vise seg at den mangler et par hk i forhold til ny kan du få et dokument som viser test resultatet. Viser testen fks 137 hk kan du nå med loven i hand kjøpe trimm chipp og trimme til 147 hk men få det stemplet i vognkort for sikkerhet skyld, alt over 147 hk skal det betales avgift for. Eu skal du ikke bry deg med hvis det er stemplet i vognkortet og ikke noe henger løst og dingler under panseret. Men stusser litt da du sier det er en Avensis bensin 2,0 og 147 hk hvis jeg husker rett har den ikke turbo og kan da heller ikke trimmes foruten kanskje i beste fall noen få hk, men hvis du monterer turbo, ny innsugs manifold, ny eksos manifold, ladeluft kjøler, nye injectorer og en ny motor Ecu som gir den nødvendige ekstra bensin mengden den trenger så kanskje. Det er inngående moment fra motor som automatkassen velges fra ikke effekt. Trimmer du 4-5 hk så tåler automat kassen dette uten problem hvis den ikke er 20 år gammel og er du i tvil så skriv til Toyota Markeds avdeling eller Produksjons avdeling så er du helt sikker. Lykke til Mvh Kviasen

Hei Er ikke helt sikker på hva du mener her, er det kanskje at den Norske stats hk avgift skylder deg disse hestekreftene eller at Toyota gjør det? Alle motor fabrikanter oppgir svinghjuls effekt og det er dette som registreres som motorens effekt og som blir avgift grunnlag. Hvor mye som tapes kan bare nøyaktig måles med en chassis dyno som måler effekt på drivhjul men det er opptil flere variabler her så ville blitt umulig komplisert å forholde seg til. Det du sier at det drar ned det motoren yter medfører således ikke riktighet motoren yter nøyaktig det samme og er helt uvitende om tapene som bilfabrikantenevelger å montere etter svinghjulet. Enkleste måten for deg er å bestille time hos en masin maskin lab som har svinghjuls dyno, demontere motoren og få den montert i denne for test og skulle det vise seg at den mangler et par hk i forhold til ny kan du få et dokument som viser test resultatet. Viser testen fks 137 hk kan du nå med loven i hand kjøpe trimm chipp og trimme til 147 hk men få det stemplet i vognkort for sikkerhet skyld, alt over 147 hk skal det betales avgift for. Eu skal du ikke bry deg med hvis det er stemplet i vognkortet og ikke noe henger løst og dingler under panseret. Men stusser litt da du sier det er en Avensis bensin 2,0 og 147 hk hvis jeg husker rett har den ikke turbo og kan da heller ikke trimmes foruten kanskje i beste fall noen få hk, men hvis du monterer turbo, ny innsugs manifold, ny eksos manifold, ladeluft kjøler, nye injectorer og en ny motor Ecu som gir den nødvendige ekstra bensin mengden den trenger så kanskje. Det er inngående moment fra motor som automatkassen velges fra ikke effekt. Trimmer du 4-5 hk så tåler automat kassen dette uten problem hvis den ikke er 20 år gammel og er du i tvil så skriv til Toyota Markeds avdeling eller Produksjons avdeling så er du helt sikker. Lykke til Mvh Kviasen

Hei Er ikke helt sikker på hva du mener her, er det kanskje at den Norske stats hk avgift skylder deg disse hestekreftene eller at Toyota gjør det? Alle motor fabrikanter oppgir svinghjuls effekt og det er dette som registreres som motorens effekt og som blir avgift grunnlag. Hvor mye som tapes kan bare nøyaktig måles med en chassis dyno som måler effekt på drivhjul men det er opptil flere variabler her så ville blitt umulig komplisert å forholde seg til. Det du sier at det drar ned det motoren yter medfører således ikke riktighet motoren yter nøyaktig det samme og er helt uvitende om tapene som bilfabrikantenevelger å montere etter svinghjulet. Enkleste måten for deg er å bestille time hos en maskin lab som har svinghjuls dyno, demontere motoren og få den montert i denne for test og skulle det vise seg at den mangler et par hk i forhold til ny kan du få et dokument som viser test resultatet. Viser testen fks 137 hk kan du nå med loven i hand kjøpe trimm chipp og trimme til 147 hk men få det stemplet i vognkort for sikkerhet skyld, alt over 147 hk skal det betales avgift for. Eu skal du ikke bry deg med hvis det er stemplet i vognkortet og ikke noe henger løst og dingler under panseret. Men stusser litt da du sier det er en Avensis bensin 2,0 og 147 hk hvis jeg husker rett har den ikke turbo og kan da heller ikke trimmes foruten kanskje i beste fall noen få hk, men hvis du monterer turbo, ny innsugs manifold, ny eksos manifold, ladeluft kjøler, nye injectorer og en ny motor Ecu som gir den nødvendige ekstra bensin mengden den trenger så kanskje. kanskje.

Det er inngående moment fra motor som automatkassen velges fra ikke effekt. Trimmer du 4-5 hk så tåler automat kassen dette uten problem hvis den ikke er 20 år gammel og er du i tvil så skriv til Toyota Markeds avdeling eller Produksjons avdeling så er du helt sikker. Lykke til Mvh Kviasen

Hei Er ikke helt sikker på hva du mener her, er det kanskje at den Norske stats hk avgift skylder deg disse hestekreftene eller at Toyota gjør det? Alle motor fabrikanter oppgir svinghjuls effekt og det er dette som registreres som motorens effekt og som blir avgift grunnlag. Hvor mye som tapes kan bare nøyaktig måles med en chassis dyno som måler effekt på drivhjul men det er opptil flere variabler her så ville blitt umulig komplisert å forholde seg til. Det du sier at det drar ned det motoren yter medfører således ikke riktighet motoren yter nøyaktig det samme og er helt uvitende om tapene som bilfabrikantenevelger bilfabrikantene velger å montere etter svinghjulet. Enkleste måten for deg er å bestille time hos en maskin lab som har svinghjuls dyno, demontere motoren og få den montert i denne for test og skulle det vise seg at den mangler et par hk i forhold til ny kan du få et dokument som viser test resultatet. Viser testen fks 137 hk kan du nå med loven i hand kjøpe trimm chipp og trimme til 147 hk men få det stemplet i vognkort for sikkerhet skyld, alt over 147 hk skal det betales avgift for. Eu skal du ikke bry deg med hvis det er stemplet i vognkortet og ikke noe henger løst og dingler under panseret. Men stusser litt da du sier det er en Avensis bensin 2,0 og 147 hk hvis jeg husker rett har den ikke turbo og kan da heller ikke trimmes foruten kanskje i beste fall noen få hk, men hvis du monterer turbo, ny innsugs manifold, ny eksos manifold, ladeluft kjøler, nye injectorer og en ny motor Ecu som gir den nødvendige ekstra bensin mengden den trenger så kanskje.

Det er inngående moment fra motor som automatkassen velges fra ikke effekt. Trimmer du 4-5 hk så tåler automat kassen dette uten problem hvis den ikke er 20 år gammel og er du i tvil så skriv til Toyota Markeds avdeling eller Produksjons avdeling så er du helt sikker. Lykke til Mvh Kviasen

Hei Er ikke helt sikker på hva du mener her, er det kanskje at den Norske stats hk avgift skylder deg disse hestekreftene eller at Toyota gjør det? Alle motor fabrikanter oppgir svinghjuls effekt og det er dette som registreres som motorens effekt og som blir avgift grunnlag. Hvor mye som tapes kan bare nøyaktig måles med en chassis dyno som måler effekt på drivhjul men det er opptil flere variabler her så ville blitt umulig komplisert å forholde seg til. Det du sier at det drar ned det motoren yter medfører således ikke riktighet motoren yter nøyaktig det samme og er helt uvitende om tapene som bilfabrikantene velger å montere etter svinghjulet. Enkleste måten for deg er å bestille time hos en maskin lab som har svinghjuls dyno, demontere motoren og få den montert i denne for test og skulle det vise seg at den mangler et par hk i forhold til ny kan du få et dokument som viser test resultatet. Viser testen fks 137 hk kan du nå med loven i hand kjøpe trimm chipp og trimme til 147 hk men få det stemplet i vognkort for sikkerhet skyld, alt over 147 hk skal det betales avgift for. for Hvis svinghjuls dyno testen før trimming viser fks 149 hk kan du ta det helt med ro du slipper å betale inn denne avgiften til den Norske stat altså en ren bonus til deg.

Eu skal du ikke bry deg med hvis det er stemplet i vognkortet og ikke noe henger løst og dingler under panseret. Men stusser litt da du sier det er en Avensis bensin 2,0 og 147 hk hvis jeg husker rett har den ikke turbo og kan da heller ikke trimmes foruten kanskje i beste fall noen få hk, men hvis du monterer turbo, ny innsugs manifold, ny eksos manifold, ladeluft kjøler, nye injectorer og en ny motor Ecu som gir den nødvendige ekstra bensin mengden den trenger så kanskje.

Det er inngående moment fra motor som automatkassen velges fra ikke effekt. Trimmer du 4-5 hk så tåler automat kassen dette uten problem hvis den ikke er 20 år gammel og er du i tvil så skriv til Toyota Markeds avdeling eller Produksjons avdeling så er du helt sikker. Lykke til Mvh Kviasen

Hei Er ikke helt sikker på hva du mener her, er det kanskje at den Norske stats hk avgift skylder deg disse hestekreftene eller at Toyota gjør det? Alle motor fabrikanter oppgir svinghjuls effekt og det er dette som registreres som motorens effekt og som blir avgift grunnlag. Hvor mye som tapes kan bare nøyaktig måles med en chassis dyno som måler effekt på drivhjul men det er opptil flere variabler her så ville blitt umulig komplisert å forholde seg til. Det du sier at det drar ned det motoren yter medfører således ikke riktighet motoren yter nøyaktig det samme og er helt uvitende om tapene som bilfabrikantene velger å montere etter svinghjulet. Enkleste måten for deg er å bestille time hos en maskin lab som har svinghjuls dyno, demontere motoren og få den montert i denne for test og skulle det vise seg at den mangler et par hk i forhold til ny kan du få et dokument som viser test resultatet. Viser testen fks 137 hk kan du nå med loven i hand kjøpe trimm chipp og trimme til 147 hk men få det stemplet i vognkort for sikkerhet skyld, alt over 147 hk skal det betales avgift for for.

Hvis svinghjuls dyno testen før trimming viser fks 149 hk kan du ta det helt med ro du slipper å betale inn denne avgiften til den Norske stat altså en ren bonus til deg.

Eu skal du ikke bry deg med hvis det er stemplet i vognkortet og ikke noe henger løst og dingler under panseret. Men stusser litt da du sier det er en Avensis bensin 2,0 og 147 hk hvis jeg husker rett har den ikke turbo og kan da heller ikke trimmes foruten kanskje i beste fall noen få hk, men hvis du monterer turbo, ny innsugs manifold, ny eksos manifold, ladeluft kjøler, nye injectorer og en ny motor Ecu som gir den nødvendige ekstra bensin mengden den trenger så kanskje.

Det er inngående moment fra motor som automatkassen velges fra ikke effekt. Trimmer du 4-5 hk så tåler automat kassen dette uten problem hvis den ikke er 20 år gammel og er du i tvil så skriv til Toyota Markeds avdeling eller Produksjons avdeling så er du helt sikker. Lykke til Mvh Kviasen

Antall visninger