Revisjonshistorikk [tilbake]

Glemte egentlig å nevne det men jeg hadde en Outlander MK 2 som kom i 2007 før Mitsubishi tok til vettet og Tectyl behandlet alle bilene sine på kaien i Drammen før de ble levert ut til forhandlerene. I forbindelse med dekkskift vår og høst spylte jeg skikkelig under i alle kriker og kroker jeg kom til samt i hjulhus og under. Salt blir svært aggresivt da økende tempraturer virker som en katalysator(forsterker) på den nedbrytende effekten den har på stål sammen med fuktighet, hvis man får spylt dette bort før temperaturene stiger for mye på våren så er mye gjort og det samme på høsten med å spyle bort skitt som saltet kan gjemme seg i og koke bort stålet i løpet av vinteren. Vi hadde denne Outlanderen i 6 år og det var svært pent under bilen, en forhandler bemerket dette når vi skulle kvitte bilen og sammenlignet med andre med tilsvarende årsmodell var den bemerkelsesverdig fin. Ble en slags fattigmanns understells behandling dette og virket, men tror ikke man skal satse på at bileiere følger min strategi da jeg kanskje er litt over normalen opptatt av bil så da blir det Tectyl som må anbefales til alle andre.

Mvh Kviasen