Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Var litt vrien den, du sier at du kjøpte bilen i Desember og regner med at du fikk en eller annen form for garanti gjetter på 3 månder og som du sier har du betalt 120 000 kr for bilen så da kan man kreve litt. Men etter 5 månder og nesten 2000 mk er ikke dette nødvendigvis en skjult feil eller mangel som selger burde vist om, feilen oppstår ganske momentant og fører til lett hørbare jamringer fra motoren og ender som regel med at multireim sporer av og da kommer det flere varsel lamper på instrument panel og den slutter å lade. Dette er heller ingen service del som skal byttes ved jevne mellomrom men det viser seg at disse ryker fra tid til annen likevel. Når dynamo clutch setter seg fast så blir det enorm påkjenning på alt som drives av multireimen og som verksted har fortalt deg så har det allerede blitt følgefeil i og med at strammehjul er skjevt og bolter har ramlet ut av ac kompressor. Dynamo clutch kan byttes separat men krever ofte spesial verktøy og noen ganger må dynamo demonteres. Jeg ville igjen tatt kontakt med selger med henvisning til den lave kjørelengden og bedt om hel eller delvis utbedring men kan bli ltt overtalings egenskaper hvis garanti er utløpt.

Mvh Kviasen

Hei Var litt vrien den, du sier at du kjøpte bilen i Desember og regner med at du fikk en eller annen form for garanti gjetter på 3 månder og som du sier har du betalt 120 000 kr for bilen så da kan man kreve litt. Men etter 5 månder og nesten 2000 mk km er ikke dette nødvendigvis en skjult feil eller mangel som selger burde vist om, feilen oppstår ganske momentant og fører til lett hørbare jamringer fra motoren og ender som regel med at multireim sporer av og da kommer det flere varsel lamper på instrument panel og den slutter å lade. Dette er heller ingen service del som skal byttes ved jevne mellomrom men det viser seg at disse ryker fra tid til annen likevel. Når dynamo clutch setter seg fast så blir det enorm påkjenning på alt som drives av multireimen og som verksted har fortalt deg så har det allerede blitt følgefeil i og med at strammehjul er skjevt og bolter har ramlet ut av ac kompressor. Dynamo clutch kan byttes separat men krever ofte spesial verktøy og noen ganger må dynamo demonteres. Jeg ville igjen tatt kontakt med selger med henvisning til den lave kjørelengden og bedt om hel eller delvis utbedring men kan bli ltt overtalings egenskaper hvis garanti er utløpt.

Mvh Kviasen

Hei Var litt vrien den, du sier at du kjøpte bilen i Desember og regner med at du fikk en eller annen form for garanti gjetter på 3 månder og som du sier har du betalt 120 000 kr for bilen så da kan man kreve litt. Men etter 5 månder og nesten 2000 km er ikke dette nødvendigvis en skjult feil eller mangel som selger burde vist om, feilen oppstår ganske momentant og fører til lett hørbare jamringer fra motoren og ender som regel med at multireim sporer av og da kommer det flere varsel lamper på instrument panel og den slutter å lade. Dette er heller ingen service del som skal byttes ved jevne mellomrom men det viser seg at disse ryker fra tid til annen likevel. Når dynamo clutch setter seg fast så blir det enorm påkjenning på alt som drives av multireimen og som verksted har fortalt deg så har det allerede blitt følgefeil i og med at strammehjul er skjevt og bolter har ramlet ut av ac kompressor. Dynamo clutch kan byttes separat men krever ofte spesial verktøy og noen ganger må dynamo demonteres. Jeg ville igjen tatt kontakt med selger med henvisning til den lave kjørelengden og bedt om hel eller delvis utbedring men kan bli ltt littt overtalings egenskaper hvis garanti er utløpt.

Mvh Kviasen